Sumber / Sumber Foto: Instagram Nurul Hidayah Zahid

Personaliti media sosial yang juga anak kepada, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi iaitu Datuk Nurul Hidayah atau lebih dikenali dengan panggilan Nurul Zahid membuat pengakuan sebelum ini dirinya pernah mengalami masalah berat badan sehingga mencecah 100 kg.

Dek kerana situasi pada masa itu, Nurul mengambil keputusan menjalani pembedahan bariatrik (pintasan perut) kira-kira 11 tahun lalu demi kesihatan.

Nurul Zahid Ambil Masa Setahun Biasakan Diri

Malah menerusi perkongsiannya di akaun Instagramnya baru-baru ini, beliau turut mendedahkan mengambil masa selama setahun untuk membiasakan diri dari segi pemakanan selepas menjalani pembedahan bariatrik.

 

IKLAN

“Kita pernah gemuk. 100kg.

“Kita buat Bariatric Surgery – Sleeve Gastrectomy

“Kita makan sikit jer sbb perut tak boleh terima makanan dalam kuantiti yg banyak.

“Kita mengaku kat ramai orang yang kita buat prosedure kecilkan kantung perut.

“Kita Tak Tipu Buat Pembedahan Bariatrik”

 

IKLAN

“Dari 100kg pernah turun sampai 58kg dalam masa setahun setengah. Tapi kita tak tipu. Kita siap suggest/cadangkan orang yang obesiti buat. Tak mahal pun, sebab 11 tahun lepas kita buat RM15k. Sekarang dah mahal tapi berbaloi.

“Kita nak cerita, bukan nak jd manusia negatif. Kita nak cerita kalau buat proses potong usus ker kecik kan perut ker jgn la bgtau exercise. Jangan la bgtau diet atau makan produk kurus jenama sendiri.

Baca Disini Juga:

5 Bulan Setengah Selepas Jalani Bariatric Surgery, Penyanyi Aishah Hilang 23Kg, Jadi Semakin Langsing & Sihat!

IKLAN

Doktor Ini Kongsi Pembedahan Perut Bukan Jalan Mudah Untuk Kurus, Ada Risikonya

Berlaku Jujur & Jangan Malu Kongsi Perkara Baik

“Pendapat sy. Berlaku jujur dan jangan malu kongsi perkara baik. Nak malu apa potong usus/kecik kan perut? Bukan utk kecantikan pun utk kesihatan. Kalau mmg cantik gemuk 200kg pun cantik lagi. Tapi dgn prosedur mcm yg sy bgtau td lebih cepat dan kita lebih sihat. Tu jer.

“Jangan tipu. Tipu dosa. Tp kubur masing2. Ikut la mcmana. So, yeah. Kita kurus dulu sbb buat Bariatric Surgery.

“100kg – 58kg – 80kg (lepas 10 tahun),” tulis Nurul Zahid.

Bersama suami tersayang.

Sumber / Sumber Foto: Instagram Nurul Hidayah Zahid
Follow kami di :
Facebook Mingguan Wanita
Instagram Mingguan Wanita
Twitter Mingguan Wanita