elly mazlien

Walaupun sudah bercerai dan masing-masing membawa haluan sendiri, namun ramai mengetahui pertelingkahan antara Elly Mazlein dan bekas suami, Azmi Hatta masih berlarutan terutamanya soal nafkah anak. Siang tadi, Elly atau lebih dikenali dengan panggilan ‘Kakak Lina’ada memuat naik sebuah video meluahkan rasa syukur apabila pihak mahkamah menolak tuntutan bekas suami untuk memenjarakannya atas alasan yang dirasakan tidak munasabah. Manakala menerusi kapsyen pula, Elly meluahkan segala yang terbuku di hati dan tuduhan bekas suaminya bahawa Elly adalah seorang ibu yang tidak bertanggungjawab.

Berikut adalah luahan dan cerita yang ditulis Elly:

Assalamualaikum semua

Alhamdulillah di bulan yang Mulia kakak lina dapat keadilan.
Syukur Alhamdulillah

Mahkamah tolak tuntutan Azmi Hatta untuk penjarakan kakak lina. Salah satu alasan Azmi Hatta adalah , azmi kata kakak lina mama yang tidak bertanggungjwb kepada Sefhia.

Azmi Hatta sangat kejam punya impian nak pisahkn kakak lina dengan manja. Tak tahu la bila agaknya Azmi Hatta nak move on. Sepatutnya ikut akal logik, kakak lina la yang lebih patut berdendam sebab Azmi Hatta dah nikah, dah ada baby, keluarga sempura. Kalau nak dibandingkan dengan kakak lina selepas bercerai sampai sekarang belum bernikah, hanya ada Sefhia dan menjaga abah. Mama dah meninggal.

IKLAN

Mereka lebih sempurna tetapi mengapa mereka masih berdendam dan tidak habis nak seksa dan kacau kehidupan kami 3 beranak.Ini dugaan untuk kakak Lina.InsyaAllah kakak lina tak akan mengalah.

Lepas ni kakak lina akan usahakan pula, nak usulkan cadangan untuk meminta pihak produksi yangg Azmi Hatta sedang bekerja untuk meminta pihak produksi tersebut memotong gaji Azmi Hatta setiap bulan untuk pembayaran nafkah sefhia yang hanya RM1500.

Azmi Hatta wajib memberi nafkah kepada sefhia. Kakak Lina bersyukur dan kakak lina mampu sara sefhia dengan rezki yang Allah bagi ni, InsyaAllah ..cuma kakak lina nak Azmi Hatta bertanggungjawab kepada sefhia .. tu duit sefhia, hak dia.

IKLAN

Moga kisah kakak lina menjadi iktibar buat semua. Tq buat En Mahyuddin selaku peguam kakak lina yang telah menjalankan tugas dengan baik sekali..syukur rezeki kita.

IKLAN

Buat Azmi Hatta Nak nikah berderet boleh.. nak anak ramai boleh.. tapi bayarlah nafkah anak.

Dah la duit hantaran nikah dulu pun kakak lina tak dapat.. duit Iddah selepas bercerai pun tak dapat ..tapi kakak lina tak kisah , kakak lina halal kan. Tapi duit manja kau jangan buat hal ye .. aku panggil #hanani rambut kuih lompang coklat gi jumpa kau , baru kau tau.

Mingguan Wanita doakan semoga pertelingkahan ini dapat diselesaikan secara baik. Buat para suami, ingat iya walaupun dah bercerai jangan sesekali abaikan nafkah untuk anak. Ia adalah satu tanggungjawab yang tidak boleh dilepas tangan.

Sumber: Instagram Elly Mazlien