Sekadar Gambar Hiasan

Memang ada benarnya hanya isteri sahaja yang tahu baik buruk, sikap serta perangai suami yang sebenarnya dan bukannya orang lain.Hakikat ini jelas, lebih-lebih lagi bila tinggal serumah tidur sebantal, setiap kelebihan dan kekurangan suami, hanya isteri sahaja yang jelas menghadapinya dan nampak di mata.

Bukan apa ada segelintir suami yang mempunyai sikap dan perwatakan berbeza bila berada di rumah mahupun ketika berada di luar. Isteri selalu ‘makan hati’ dengan layanan suami sebegini.

Untuk faham lebih lanjut, hadam perkongsian daripada Firdaus Shakirin ini.

Baik buruk kita sebagai suami, hanya isteri kita seorang sahaja yang tahu. Ayah kita tak tahu, mak kita tak tahu, adik beradik kita pun tak tahu.

Kita buat baiklah macam mana pun pada orang diluar, kita pijak semut tak mati sekalipun, lidah tak bertulang dan nampak mulia di mata masyarakat sekeliling kita pun, tapi kalau dekat rumah kita dengan isteri tu sebaliknya, maka kita ni adalah seorang yang “munafik”.

Buat Baik Pada Keluarga Sendiri Lebih Utama

Dengan isteri sendiri lain, dengan orang luar lain.Kalau nak baik, buat baik pada keluarga sendiri dulu, anak isteri kita. Itu yang paling afdhal dan utama.

Orang yang baik pada keluarga dia, insyaAllah akan baik terhadap mereka yang berada di sekelilingnya.Tapi orang yang baik terhadap orang sekelilingnya, belum tentu lagi baik terhadap keluarganya.

Dengan kawan cakap elok-elok, tapi dengan isteri cakap tinggi suara, tengking-tengking. Dengan adik beradik sendiri boleh melawak bergurau senda, tapi dengan isteri serius sepanjang masa. Dengan mak bapak sendiri boleh hormat dan buat apa yang mak bapak suruh, tapi dengan isteri sendiri, tak nak hormat dan tak nak dengar cakap isteri.

Isteri nampak tingkah laku kita, isteri tahu pembawakan diri kita tu berbeza. Kita bukan orang yang sama di luar dan di dalam rumah.

IKLAN

Artikel Menarik:
Bila Bahagiakan Isteri, Allah Akan Lancarkan Rezeki & Mudahkan Urusan Suami

Suruh solat pun liat, tapi di kampung solat tepat waktunya. Nafkah pun tak bagi, tapi rajin belanja kawan-kawan makan.Tolong orang sana sini, tapi isteri mintak tolong disuruh buat sendiri.Sentiasa selesaikan masalah orang lain, tapi masalah di rumah sendiri pura-pura tak tahu.

Wajib Baca:
Isteri Jadi Wanita Paling Bahagia Bila Suami Rajin Layan Bersembang

IKLAN

Isteri Harap Suami Baik Di Dalam & Luar Rumah

Kalaulah kan isteri tu nak berterus terang bagitau semua orang sikap dan perangai kita yang SEBENAR, boleh je dia buat…tapi, apa yang dia dapat? dia akan dituduh membuka aib suaminya.

Dia hanya nak suami dia itu adalah orang yang sama baik di dalam atau di luar rumah. Dia hanya nak suami dia seperti diri suaminya di depan mak bapak, adik beradik, kawan-kawan dan orang-orang lain. Dia tak nak suami dia jadi “munafik”.

Artikel Popular:
Suami Yang Baik, Tidak Akan Jadikan Kekurangan Isteri Sebagai Alasan Untuk Curang

Mingguan Wanita: Memang setuju sangat, hanya isteri yang benar-benar mengenali baik buruk, sikap serta perangai suami yang sebenar dan bukan orang lain.

Sumber: Firdaus Shakirin

IKLAN

Follow kami di :

Facebook : https://www.facebook.com/mingguanwanita
FB Grup Cerita Mak-mak Hari Ini : https://www.facebook.com/groups/ceritamakmak
Website: https://www.mingguanwanita.my/
Instagram : https://www.instagram.com/mingguanwanita/?hl=en
YouTube: https://www.youtube.com/c/MingguanWanitaOfficial/featured
Twitter: https://twitter.com/mingguanwanita?lang=en
Telegram MW: https://t.me/mingguanwanita
TikTok: https://tiktok.com/@mingguanwanita

ZAMAN DAHULU BOLEH LAH NAK PERMAINKAN WANITA. SEKARANG ‘BIG NO’ Wanita hari ini PANTANG DICABAR!

Pernah diperlekehkan? Dipijak kepala? Buli atau takut berdepan masalah hidup? Dengar apa nasihat pakar. Jom sertai webinar sehari, AURA: Wanita Pantang Dicabar ini.
Klik link ini untuk daftar penyertaan: https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-aura-wanita-pantang-dicabar/ atau whatsapp : http://www.wasap.my/60196328758/DaftarAura