bersahabat-dengan-alam

Siapa pun apabila terlalu lama duduk rumah, tidak boleh keluar jalan-jalan macam sebelum-sebelumnya. Boleh jadi stress emosi. Wanita ini pilih bersahabat dengan alam untuk redakan perasaan sedemikian.

Bagi Firda Ashaary, dia ada cara tersendiri. Akuinya, bersabahat dengan alam membuatkan hati jadi lebih tenang.

Bila berkurung terlalu lama, ramai yang kemurungan dan stres. Selain berzikir, cubalah bersahabat dengan alam. Jiwa pasti tenang.” Kongsinya dengan Mingguan Wanita.

“Aku ada ni.
Korang janganlah risau sangat kalau aku tak reply komen tu.
Aku selamat.
Walau EncikHulubalang cuti semalam dan hari ni, tapi tak mengapa.
Aku dah hapuskan bahan bukti minggu ni.
Minggu depan cerita lain.

bersahabat-dengan-alam

Korang,
Kalau rasa semak, serabut, murung atau stres berterusan. Buntu hinggakan dah tak tahu nak rawat macam mana.

Sudah-sudahlah mencari ketenangan dengan berkawan dengan manusia. Berhenti sekejap mencari teman.

Baca sini : #kebunbujangnilai Cinta baru pelakon Syafie Naswip, buat rasa tenang

IKLAN

Bersahabat Dengan Alam

Selain dari tingkatkan amalan harian dan berzikir.

Cuba korang bawak-bawak berkawan dengan alam. InshaAllah kau pasti tenang setenang tenangnya.

Tenang yang sukar nak dijelaskan.
Tenang yang payah nak digambarkan.
Tenang yang kau takkan jumpa dalam dunia tipu-tipuan ni atau dalam hubungan sesama manusia.
Tenang yang sangat mendamaikan, malah begitu mengasyikkan.
Tenang yang mendekatkan kau pada Sang Pencipta.
Tenang yang buat kau sentiasa mengagumi setiap seinci ciptaanNya.
Tenang yang buat kau lebih mengenali erti kesabaran dan kebesaranNya.
Tenang yang buat kau hanyut dengan keindahannya dan tak lagi peduli pada hiruk pikuk dunia luar.
Tenang yang akhirnya perlahan-lahan membuatkan kau berdamai dengan hati sendiri.
Allahu.

Aku sendiri dah temui ‘ketenangan’ tu, selepas ‘berkawan baik’ dengan alam.
Sebab tu korang tengok aku mampu gelak, mampu bergurau, ketawa bagai. Seolah tak terkesan apa-apa walau haritu burnt out gila aku dengan pkp kali ni. Tepu.
Jom lah weii, sama-sama.

Tenang is good,” bak kata BrownEyesBrader.

IKLAN

#SuffianSuffiya
Senyum itu kekuatanku, ketawa tu hobi aku!

Mingguan Wanita : Tak rugi sebenarnya bersahabat dengan alam ini. Nanti dengan sendirinya aura positif itu terbit dalam diri.

Sumber/Foto : Firda Ashaary

APA RAHSIA KEJAYAAN KAMI JADI JUTAWAN MILENNIAL?

IKLAN

Chocodap’s, Faith Fleur, Anggun Cotton Collection, Teh Ais Pyorr, Masak-masak Cekyana (Oden viral) dan bayak lagi jenama lain mempunya ratusan ribu pelanggan masing-masing.

Tak ramai anak Melayu kita mampu bina empayar perniagaan dari bawah dari tiada apa-apa. Ia bukan dicipta sehari dua. Banyak pengorbanan terpaksa dilakukan sepanjang pendakian.

  • Rahsia mereka?
  • Apa yang mereka lakukan?
  • Ilmu-ilmu yang diamalkan?
  • Siapa yang susah senang bersama mereka?
  • Apa dugaan dan keperitan yang dilalui?

Teringin ikut jejak mereka?

Semua ini akan terjawab di program Webinar Eksklusif CEO BIsnes Viral anjuran Mingguan Wanita pada 25 September 2021 secara virtual. Dangarkan sendiri perkongsian jujur mereka. Eksklusif!

Menangi hadiah-hadiah cabutan bertuah serta wang tunai bernila RM100.

Daftar sekarang di
https://toko.ideaktiv.com/…/webinar-eksklusif-ceo…/
atau scan QR Code pada poster

Atau sertai grup telegram WEBINAR EKSKLUSIF CEO BISNES