Wanita Kalau Dah LAMA Kahwin, Jangan Abai Penjagaan Diri - Che Ta

Pelakon cantik, Rozita Che Wan atau Che Ta ini baik dari zaman anak dara sampailah dah ada anak-anak bujang, penjagaan diri nya tetap tip top. Waima nak pergi dapur pun Che Ta mantain cantik. Sebab itulah, Che Ta siap beri pesanan pada isteri-isteri terutama yang dah lama kahwin itu.

Tak pernah lagi lah nampak Che Ta keluar surat khabar atau media sosial dengan muka sememeh tak siap.

Walau pun dah lama bergelar isteri, jangan sampai tak ambil berat penjagaan diri. Penjagaan diri ini adalah pelaburan jangka panjang untuk wanita.

Kongsi Che Ta,

Wanita kalau dah lama kawen jangan abaikan penjagaan diri.
Jangan qasa ermmh tak dak sapa nak tengok.
Jaga qigi ni untuk pelaburan jangka panjang.
Time PKP ni lah masa untuk melawa.. laki pun kena PKP jugak.”

IKLAN

Penjagaan Diri Ini Pelaburan Jangka Panjang

Bila difikir-fikir, banyak betulnya apa yang Che Ta cakap ni. Bukan saja berhias, bercantik-cantik untuk suami. Mak-mak pun kenalah jaga diri dan pastikan diri sihat untuk anak-anak.

Banyak urusan rumah terutama dapur, mak-mak juga yang kontrol semua itu.
Kalau asyik sakit, lenguh sana sini maka banyak jugalah kerja-kerja yang terbengkalai.

Bila sihat tubuh badan, boleh juga mengundang keceriaan pada seisi keluarga.
Bukan ke mak-mak ini penyeri sebuah rumah.
Cuba bayangkan rumah bila mak-mak keluar misal kata gi kenduri atau ke rumah saudara,
tak ada dua tiga hari.
Rasa suram je.
Bukan je anak-anak suram ketiadaan mak, ayah pun suram sama.

3 generasi; cantik sedondon.

Jadi, mak-mak nak makesure diri itu sentiasa sihat dan cergas, kenalah amalkan gaya hidup sihat,
ambil pemakanan yang seimbang, lebihkan buah dan sayuran dalam masakan.
Fikiran pun kena sentiasa positif, tenang lagi bahagia.
Tak yah sibuk-sibuk dengan hal jiran tetangga tu.
Fokus saja untuk pembangunan diri dan keluarga.

IKLAN

Suami pun kenalah sama beri support pada isteri ya.
Taklah nanti isteri tu usaha sorang-sorang nak jaga diri,
suami buat-buat lupa nak support.

Sweet Che Ta Sedondon Anak Beranak

Beza umur Che Ta dengan suaminya, Zain Saidin pun bukannya dekat. Hampir 12 tahun juga. Tetap Che Ta bahagia dengan pasangannya. Malah, sesekali Zain beri kejutan pula dekat Che Ta.

Misalnya, datang ke set pengambaran yang Che Ta berlakon. Sweet kan. Datang pulak dengan baju sedondon. Memang Che Ta jaga betul penampilan bukan saja diri, malah anak-anak pun. Nampak sedondon saja. Ketika hadir ke majlis-majlis pun sama sedondon. Kalau Che Ta berbaju warna biru, nanti satu keluarga sama biru.

IKLAN

Begitulah Che Ta menjaga penampilannya pada umum.

Yang rindukan lakonan Che Ta, sekarang ini Che Ta berlakon dalam drama ‘Lelaki Lingkungan Cinta’. Ada Naim Daniel dan Ismail Izzani dalam drama itu. Lebih istimewa, Cik B anak Datuk Seri Vida pun berlakon sama.

MW : Ada tak geng mak-mak yang jenis gi memana satu famili mesti nak pakai sedondon.

Baca sini : Sakit terseliuh, bertongkat pun tetap ‘letoopan’ Che Ta ni.

Sumber/Foto : Rozita Che Wan