Suami yang memang jenis baik, dia akan tetap kekal baik walaupun isterinya serba kekurangan.

Suami yang baik, tidak akan jadikan kekurangan isteri sebagai alasan untuk berlaku curang. Sebaliknya lelaki jenis ini banyak bersyukur dan menghargai isteri yang setia di sisi.

Kadang-kadang ada sesetengah suami sengaja mencipta alasan untuk berlaku curang kerana ada juga isteri yang cantik dan baik dicurangi.

Suami Yang Baik

Kongsi Azlan Noor, bagi saya, suami yang memang jenis baik, dia akan tetap kekal baik walaupun isterinya tak pandai jaga badan, malas exercise, kuat makan dan gemuk.

Dia tak kisahkan semua itu sebab dia tahu dia baik bukan sebab isteri dia. Walau macam mana sekalipun keadaan isteri dia, dia terima dan dia syukur adanya isteri disisi. Dia tak jadikan kekurangan itu sebagai alasan untuk berlaku curang.

Tidak Akan Jadikan Kekurangan Isteri

Contoh lelaki baik pun ramai yang kita boleh tengok.

Dan kalau memang jenis yang jahat,

Dia akan tetap buat perkara jahat depan atau belakang isteri walaupun isterinya tu cantik jelita, kulit putih gebu, jaga akhlak, menjaga aurat, lemah lembut bicara, paling taat pada suami, tak pernah tolak permintaan suami dan ibu yang baik kepada anak-anak.

Malahan, dia tetap dengan sifat jahatnya sebab dia tak pernah puas dengan apa yang dia ada. Dia sudah jauh tenggelam dalam belitan nafsu serakah dia.

Sebagai Alasan Untuk Curang

Segala yang baik isteri buat, tak pernah pun nak jentik hatinya untuk berubah dan hargai pengorbanan isteri yang terima sifat dan perangai buruknya itu.

IKLAN

Contoh lelaki jahat pun ramai yang kita pernah lihat kan.
Suami yang baik ni, berbeza dengan suami yang jahat,
Dia tak perlukan sebab untuk mencintai.
Malah, dia tak perlukan sebab untuk menyayangi
Dia tak perlukan sebab untuk jujur.
Juga dia tak perlukan sebab untuk setia.

Kerana ketahuilah,
Kasih sejati tak perlukan sebab.
Yang diperlukan hanya sekeping hati.
Hati yang menghargai.

Isteri pasti akan bertambah sayang bila suami sering hargai mereka dengan membeli hadiah, tidak kira hadiah kecil atau besar nilainya. Keikhlasan seorang suami menghargai isteri yang membuatkan wanitacair. Percayalah!

Azlan Noor

Artikel Berkaitan:

IKLAN

Suami Curang Sebab Isteri Lambat Masak Pun Boleh Dijadikan Alasan. Sampai Hati!!

Memang Jenis Berdikari, Tapi Tak Sangka Suami Curang Waktu Kandungan 3 Bulan!

Terlampau Sakit Hati, Isteri Nekad Simbah Asid Ke Muka Suami Yang Curang

Mingguan Wanita : Sebenarnya curang itu adalah pilihan. Tidak kiralah isteri banyak kelebihan atau kekurangan, jika seorang suami memilih untuk curang, dia tetap akan curang biarpun dihalang.

Sumber : Azlan Noor

IKLAN

ZAMAN DAHULU BOLEH LAH NAK PERMAINKAN WANITA. SEKARANG ‘BIG NO’ Wanita hari ini PANTANG DICABAR!

Pernah diperlekehkan? Dipijak kepala? Buli atau takut berdepan masalah hidup? Dengar apa nasihat pakar.  Jom sertai webinar sehari, AURA: Wanita Pantang Dicabar ini.   

Klik link ini untuk daftar penyertaan: https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-aura-wanita-pantang-dicabar/ atau whatsapp : http://www.wasap.my/60196328758/DaftarAura  

Follow kami di :

Facebook : https://www.facebook.com/mingguanwanita
FB Grup Cerita Mak-mak Hari Ini : https://www.facebook.com/groups/ceritamakmak
Website: https://www.mingguanwanita.my/
Instagram : https://www.instagram.com/mingguanwanita/?hl=en
YouTube: https://www.youtube.com/c/MingguanWanitaOfficial/featured
Twitter: https://twitter.com/mingguanwanita?lang=en
Telegram MW: https://t.me/mingguanwanita