Suami Jagalah Isteri Masa Berpantang, Betul Caranya Boleh Lebih Cantik Dari Anak Dara

2210
Suami Jagalah Isteri Masa Berpantang, Betul Caranya Boleh Lebih Cantik Dari Anak Dara

Suami tolong jangan ambil mudah dengan keadaan isteri yang berpantang bersalin, jagalah dia. Kena faham lepas bersalin, isteri sebenarnya baru saja melalui fasa bertarung nyawa antara hidup dan matinya.

Sebaik isteri anda melahirkan bayinya, tempoh 44 hari isteri perlukan untuk melalui proses berpantang. Waktu itu, isteri perlu dijaga rapi sepanjang melalui tempoh berpantang. Itulah masa untuk isteri recover balik dari kesakitan ‘putus urat’ sebab nak keluarkan 1 lagi nyawa.

Jangan nanti, sudahlah suami tak ambil peduli. Selesai saja tempoh berpantang, suami complaint, isteri tak lagi cantik macam dulu. Wah! Bukan main suami ya.. isteri sebenarnya boleh jadi lebih cantik dari anak dara kalau suami pandai jaga sepanjang isteri melalui tempoh berpantang.

Nak suami lebih faham, tolonglah hadamkan apa yang Mizan Dzai kongsikan ini. Betapa pentingnya menjaga isteri dalam pantang. Bukan sekadar fizikal, emosi isteri itu pun part paling penting untuk suami jaga sama.

Suami Jangan Reti Nak Komplen Je

Kau sebagai suami jangan reti nak komplen je isteri tak cargas macam dulu, pelupa memanjang, lembik dan malas je gaya dia.

Konon dia tak pandai ketatkan balik, sibuk melayan anak dan dah tak fokus kat kau lepas bersalin.

Sekali sekali cuba cermin dan tanya diri sendiri, cukup ke rehat isteri kau masa berpantang? Kau ingat meneran tu macam jogging 30 minit?

Keperluan berpantang dia kau dah sediakan semua ke? Tukang urut kau panggil datang rumah tak? Ada ke kau take over kejap kerja kerja kat rumah masa dia berpantang?

Masalah jiwa aku tengok sekarang ramai sangat kaum lelaki terutamanya suami yang ambik mudah bab berpantang lepas bersalin ni. Semua asal boleh je. Kolot kata kau.

Tak ada dalam Islam lah, syirik lah.

Kang bila isteri kau dapat penyakit sebab tak jaga masa pantang betul betul, sebab nak ikut cakap suami macam kau yang pandai pandai sendiri tu, baru kau tahu langit tinggi ke rendah. Tak ada kerja lain ke selain merungut?

Tu yang kau mula meluahkan perasaan kat perempuan yang tunggu masa nak ngap kau, yang tunggu masa nak runtuhkan rumah tangga kau. Kononnya tak boleh pendam sorang-sorang, kena ada tempat meluahkan perasaan.

Kau pergi meluahkan perasaan kat perempuan yang slim tak pernah beranak, yang mulut macam mesin basuh, merembes dengan mencanang alasan-alasan kenapa lelaki main kayu tiga.

Kononnya isteri dia tak pandai jaga suami.

Kau sebagai suami, dah pakai isteri sampai beranak, pandai-pandailah repair balik. Pandai-pandailah cantikkan balik. Ini tak, dah pakai sampai ada anak lepas tu buang.

Kau kena ingat, berpantang ni kalau ikut cara yang betul, boleh jadi cantik lebih dari anak dara tau.

Kau Jangan Lupa, Kau Ada Mak, Adik, Kakak

Lagi satu, kau jangan ingat semua anak dara kat luar tu elok sangat. Berlambak yang ada masalah keputihan, hormon dan lain-lain. Ingat aku tak tau ke?

Kemon.

Bagi yang belum berkahwin, aku tahu mulut kau orang ni kekadang suka terlepas cakap benda yang menyakitkan hati orang lain.

Kau tak tau isteri si suami yang meluahkan perasaan kat kau tu bertarung nyawa, berputus urat dengan menjalankan tanggungjawab sebagai seorang isteri dan juga ibu.

Kang kau buat orang, nasib kau macam mana? Silap silap kau pun kena benda yang sama. Yang kita lelaki ni jangan lah gatal nak try power sama macam bujang dulu ke tak. Ada lagi ke tak taring lama.

Jangan cari penyakit.

Konsep aku simple je, kau buat isteri atau perempuan macam tu, kau layan macam barang yang dah tak ada nilai, kau jangan lupa kau ada mak, ada adik ada kakak.

Jagalah rumahtangga kita sendiri, tak perlu sibukkan orang lain punya hal. Jaga keperluan anak-anak, senangkan hati isteri, senangkan ekonomi keluarga.

Baca Sini : Apa 5 Nafkah Yang Suami Wajib Sediakan Untuk Isteri

Sumber/Foto : Mizan Dzai