'me time'

‘ME TIME’ ialah situasi yang mana pasangan kita mendapat masa terluangnya sendiri dan dia bebas melakukan apa yang dia mahukan.

Bab bawa anak, terpulang pada dirinya kalau dia mahu. Pilihan terletak di tangan isteri tetapi mengikut kesesuaian keadaan juga. Ini boleh buat bila kaum suami tak bekerja lah, macam hujung minggu. Jangan pula suami kerja, isteri tetiba sesuka hati nak ber’me time’ bagai.

Buat suami yang masih tak faham siatusi ‘me time’, ikuti perkongsian saudara Muhammad Ahmad yang mana dia sendiri sudah buat pada isterinya…

Bila Isteri Dapat ‘Me Time’

Suami. time pergi mall apa salahnya bagi ‘me time’ untuk isteri walaupun 30 minit. Kita pula jaga anak sepanjang ‘me time’ dia.

IKLAN

Kita pantau isteri dari jauh cukup. Tengok dari jauh gelagat dia. Seronok atau tidak dapat jalan sorang-sorang, dapat tengok apa yang dia rasa nak tengok, pilih apa yang mahu dipilih.

Beli tu belum tentu beli. Isteri ni dapat cuci mata pun dia dah rasa seronok. Rasa mall ini dia yang punya.

IKLAN

Sebak tengok isteri senyum dari jauh sambil tunjuk barang yang dia beli. bila nampak kita bersama anak, lagi dia senyum lebar. Dalam senyum itulah sepenuh masa, jiwa, diri untuk suami. Dalam senyum itulah segala susah payah sakit melahirkan anak, menyusukan anak.

IKLAN

Ingat pesan arwah ayah;

“Jagalah isteri kamu baik-baik seperti mana mak ayah dia jaga. Jangan kianati dia jika kamu nak rasa apa itu bahagia. Diam jika nak marah isteri, isteri faham jika suami diam. Jangan mudah naik tangan atau pukul dia. Isteri dan anak amanah dari الله , salah acuan merana kamu di akhirat”

Suami. Jagalah isteri baik-baik. Lemah lembutlah terhadap mereka, hargailah susah payah dia mengandungkan anak, melahirkan anak, menyusukan anak dan menjaga makan minum anak.

Suami. Jadikanlah kita asbab dia rasa bahagia, rasa dijaga, rasa dihargai, rasa di sayangi. Bahagia dia, bahagialah kita.

Nota: Gambar sekadar hiasan.