“Sebab beraya la ni kan” suami mohon doakan Ummi Nazeera cepat sembuh dijangkiti Covid 19. Masih dalam suasana penuh ceria sempena sambutan Syawal, suami kepada pelakon Ummi Nazeera, Dr Izzar memaklumkan isterinya telah dijangkiti Covid-19.

Seperti mana yang diketahui ramai, Dr Mohd Izzar Anwari Datuk Seri Abdul Khani, aktif berkongsi informasi berguna tentang kesihatan di akaun Instagram miliknya. Terbaru dirinya menyatakan akhirnya isteri kesayangan kecundang dek kerana Covid-19.

“Sebab Beraya La Ni Kan”

Pada masa yang sama, Dr Izzar sempar menitip pesanan buat mereka yang positif Covid dan panduan buat kontak rapat bergejala. Maklumlah sekarang ni dalam mood beraya, jadi janganlah takut dengan bekas pesakit Covid-19.

“Kecundang akhirnya

“Untuk makluman semua. Isteri tercinta saya telah dijangkiti COVID-19.

“Sebab beraya la ni kan. Takpe takde rezeki boleh kena tu.

Anak-Anak Tak Ada Gejala

“Alhamdulillah anak-ank serta saya sekarang tak bergejala. Ummi pun bergejala ringan sahaja. Nasib baik dah amik vaksinasi. Isolasi sorang-sorang kat dalam bilik tengok kdrama. Sayalah kena menjaga anak-anak.

“Jom sama2 doakan wife saya sembuh segera, serta bertambah rezeki dan keluarga bertambah bahagia. Selitla sikit doa2 tambahan lain tu.Tapi takpa, esok hari terakhir wife saya nak berisolasi. Pastu sabtu boleh sambung beraya kat luar.

“Untuk individu yang positif C-19, wajib isolasi selama 7 hari. Tapi, boleh dibebaskan awal kalau ujian C-19 (yang diselia) tu negatif pada hari ke-4 kuarantin.

IKLAN

“Kalau dah cukup isolasi 7 hari, tak perlu ulang ujian C-19 dah. Keluarlah macam biasa lepas tu sebab kebolehjangkitan dah rendah. Maksudnya tak menjangkiti orang lain dah.

“Untuk Kontak rapat pula, kalau tak bergejala macam saya boleh keluar bekerja macam biasa dan tak perlu buat ujian kendiri pun.

“Kalau kontak rapat bergejala, buatlah ujian kendiri C-19 pada hari 1 n ke-3. Apa2 pun, semua kenalah patuh SOP sentiasa.

“Oleh itu, tak perlulah nak stigma atau takut dengan bekas pesakit2 COVID-19. Watlek je. Pastikan dia dah cukup isolasi 7 hari di rumah je,” kongsi Dr Izzar.

 

“Semoga Cepat Sembuh & Dipermudahkan Segala Urusan” Warganet 

Dibanjiri doa agar Ummi cepat sembuh oleh pengikut di akaun Instagram Dr Izzar.

IKLAN

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dr. Izzar Anwari (@izzar)

Baca Di Sini : Kelahiran Anak Kedua, Ummi Bersyukur “Doa keluarga, Sahabat Dapat Merasa Bersalin Secara Normal”

“Anda Semua, Tolonglah Bertimbang Rasa. Kesianlah Dekat Frontliners. Mereka Pun Ada Famili” Ummi Nazeera

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ummi Nazeera (@umminazeera)

Mingguan Wanita: Semoga Ummi cepat sembuh ya.

Sumber / Sumber Foto : Instagram Ummi Nazeera

IKLAN

Follow kami di :

Facebook : https://www.facebook.com/mingguanwanita
FB Grup Cerita Mak-mak Hari Ini : https://www.facebook.com/groups/ceritamakmak
Website: https://www.mingguanwanita.my/
Instagram : https://www.instagram.com/mingguanwanita/?hl=en
YouTube: https://www.youtube.com/c/MingguanWanitaOfficial/featured
Twitter: https://twitter.com/mingguanwanita?lang=en
Telegram MW: https://t.me/mingguanwanita

Betul ke wanita bekerja kerana bimbang bebankan suami?

Pulang berhari raya tapi tidur di hotel jangan sampai ada yang berkecil hati ya.

Ucapan hari raya istimewa