ujian

Sememangnya dianugerahkan dengan pasangan yang kerap buat peragai adalah ujian, suami itu sebenarnya jalan buat isteri dapat kebaikan serta ganjaran pahala.

Memang kadang-kadang tak mudah untuk isteri lalui setiap ujian kerana mak-mak bukanlah manusia sempurna.

Pasti datang rasa kecewa, terluka dan juga berdendam, namun fikirkan daripada sudut yang berbeza bahawa dalam setiap ujian itu pasti ada hikmahnya.

Ikuti perkongsian Ustaz Firdaus Mokhtar ini dan fahami sebaiknya:

Pasangan Buat PERANGAI Adalah Ujian

“Macam mana nak tenang dengan ujian suami yang buat macam-macam perangai?”

Allahuakbar. Saya telan air liur. Berdebar pun ada. Mujur dia tanya soalan guna DM (Direct Message) dekat IG (Instagram). Kalau depan-depan, gigil juga.

Sebab saya pun lelaki, suami juga. Pun ada macam-macam perangai. Kahkah.

Baca Juga Di Sini:

Apa Yang Berlaku Dalam Rumah Tangga Adalah Ujian, Allah Tak Uji Melebihi Kemampuan

Nak Rumah Tangga Kekal, Kena Kental Lawan Ujian Dalam Perkahwinan, Jangan Ambil Mudah!

IKLAN

Suami Itu JALAN Buat Isteri Dapat Kebaikan

Baik, begini.

Kita dah biasa dengan cara berfikir yang kalau masalah itu datang daripada suami, maka suamilah yang kita nampak sebagai punca utama masalah berlaku.

Suami suka mengarah-arah, tak pandai buat kerja rumah. Semua minta minta sahaja. Sebut nak itu, sebut nak ini. Lepas satu, nak lain pula. Isteri jadi penat.

Jadi nampak suami lah punca kita penat. Biasakan kita berfikiran macam ni.

Puan-puan sekalian, kena ingat ini selalu.

“Semua yang berlaku itu adalah daripada Allah.”

IKLAN

Maksudnya kita kena tukar cara berfikir dan menilai setiap yang berlaku.

Segalanya Ujian Dari Allah

Selain pandang itu adalah daripada suami, pandang yang ini semua daripada Allah. Dialah yang sedang menguji kita. Allahlah yang sedang nak berikan kita banyak pahala.

Allah jugalah yang sedang nak hapuskan dosa-dosa kita. Allah sedang nak jadikan kita orang yang sabar.

Haa! Begitu. Maka kita faham, suami itu jalan yang Tuhan sediakan untuk kita dapat banyak kebaikan. Melalui sikap dia yang puan sebut perangai sangat tadi.

Iya, kita faham tak mudah nak fikir macam tu. Namun itulah realiti kehidupan. Itulah yang Tuhan nak kita faham.

Sekian.
Firdaus Mokhtar,
Saya pun ujian buat isteri.

Mingguan Wanita : Adat berumah tangga, masing-masing diuji tetapi percayalah semakin kuat dan sabar kita menempuh ujian, insyallah makin besar ganjaran pahalanya.

IKLAN

Sumber: Ustaz Firdaus Mokhtar

JOM SERTAI GRUP TELEGRAM BANGKIT WANITA MW

Kesan pandemik C19, ramai gaji dipotong atau dibuang kerja. Boleh buntu juga sekejap. Namun, ada berita baik untuk para wanita B40 & M40. Mingguan Wanita prihatin dengan nasib menimpa anda dan susulan itu, kami menjemput semua untuk menyertai group Telegram Bangkit Wanita MW sebagai platform untuk mendapatkan info niaga, promosi kursus, tip berbisnes, perkongsian usahawan yang memberi inspirsasi dan lain-lain. Klik link ini untuk menyertainya:  https://t.me/bangkitwanitaMW

Selepas penganjuran Webinar Bangkit Wanita #bisnesdarirumah, Mingguan Wanita menerusi kempen Bangkit Wanita, membuka pendaftaran kepada kursus latihan praktikal jangka pendek.

Kursus-kursus akan bermula hujung Mei hingga Ogos ini dan kemuncak kepada kempen ini ialah penganjuran Konvensyen Inspirasi CEO Bisnes Viral. Kursus latihan yang ditawarkan akan berlangsung selama sehari setiap satu dan orang ramai khasnya wanita B40 dan M40 boleh memilih kursus yang diminati.

Apa yang menarik kursus ini memang direka khas untuk mereka yang mahu berniaga sebaik tamat latihan asas kemahiran ini. Sejumlah tujuh kursus asas latihan praktikal dan demo dibuka untuk penyertaan merangkumi sektor makanan, pengurusan, busines kedai online, jahitan dan perkhidmatan.

Nak Jadi Usahawan Viral, Ini Pilihan Antara Kursus Kemahiran Untuk Wanita B40 & M40

Buat Aneka Kuih Frozen. Confirm sedap, laku keras. Dibuka pada 24 Julai 2021. Peserta diberi tunjuk ajar menyediakan beberapa jenis makanan sejuk beku yang laris di pasraan seperti donut, samosa, pizza dan banyak lagi. Sila klik pautan ini untuk pendaftaran  //toko.ideaktiv.com/product/buat-aneka-kuih-frozen-confirm-sedap-laku-keras/

Follow kami di :
Facebook Mingguan Wanita – https://www.facebook.com/mingguanwanita/
Instagram Mingguan Wanita – https://www.instagram.com/mingguanwanita/
Twitter Mingguan Wanita – https://twitter.com/MingguanWanita
Telegram : https://t.me/bangkitwanitaMW
Youtube : https://www.youtube.com/c/MingguanWanitaOfficial