Isteri Amalkan Ya Latif, Suami Tak Hadiahkan Emas Hati Tetap Tenang

Bukan saja emas, andai kata suami belum terbuka hati mahu beli, hadiahkan barangan atau emas untuk isteri. Janganlah isteri merentan, terus up status bernada sindiran di media sosial.

Kadangkala bukan semua beban suami tanggung, dia kongsi dengan isteri. Ada suami dia pendam sorang-sorang sebab tak nak isteri susah hati. Jadi, mana nak perasan yang suami itu mampu atau tak belikan hadiah. Kalau dia dapat memenuhi nafkah bulanan untuk kita, maka bersyukurlah.

Bak kata penulis ini, kisah yang dikongsikan menjentik hati untuk direnung dalam-dalam.

Kalau Suami Tak Hadiahkan, Raikanlah Diri Dengan Tenang

Dula ada senior..
Setiap kali birthday dia..
Dia akan ambil cuti..
Dan dia bagitau di hari lahir dia adalah hari dia reward diri dia.
Dia jalan sendiri. Beli apa yg dia nak walaupun mahal. Habis-habisan di hari lahir dia.
So suami nak sambut atau tak dia tak rasa sakit hati sangat

IKLAN

Dia borak-borak dengan saya.
Dalam hidup ni jangan mengharap suami beri itu ini.
Sampai stress dan bergaduh dengan suami.
Pendapat saya pula.
Kalau suami memang tak mampu dan dapat siapkan yang nafkah wajib pun bersyukurlah.
Ramai lagi orang nak makan pun takde.
Sekurang-kurangnya cukup makan pakai.
Emas tue bukan nafkah wajib ye.
Kalau rasa kita jenis suka berbelanja dan banyak keinginan mintakla izin kerja kalau gitu.
Online pun boleh.
Suami bagi emas sesekali pastu yang nafkah wajib tiap-tiap bulan korang kena siapkan.
Nak ke?

Ketenangan Pun Satu Rezeki

Tetapi Kalau suami mampu tapi tak nak beri kita pun,
biarkan.
Allah kan ada.
Kita ambil hati Allah, Allah ambil hati kita dengan pelbagai rezeki.
Ketenangan pun satu rezeki.
Kecukupan pun satu rezeki.
Rezeki manusia nie pada makhluk nama suami je ke?
Rezeki, Ketenangan dan kecukupan bukan datang dari suami.
Semuanya dari Allah.
Suami pun makhluk Allah.
Kalau background family suami bukan jenis memberi dan menghargai dan suami pun jenis hati keras dan tak nak belajar menghargai, dia tetap akan begitu sampai bila-bila pun.
So tak perlulah nak merentan bagai.
Bagi suami yang mampu tapi kedekut,
Biasanya rezeki suami macam nie berat dan akan ditarik dengan macam-macam kes.

Amalkan Ya Latif, Ya Shakur

Hidup ni simple.
Orang tak sayang dan tak hargai.
Allah kan ada.
Amalkan ya latif, ya Shakur.
Ada hikmahnya.
Lagi satu tips.
Kalau hati tak kental janganlah dok tengok fb orang yang asik up apa suami bagi tue.
Kang korang plak bergaduh laki bini.
Dah laki korang tercengang-cengang apa salah aku nie?

IKLAN

Jangan up macam nie ye kat fb korang.
Semoga Allah kurniakan menantu-menantu perempuan yang ada sifat qannah dan anak-anak lelakiku dikurniakan sikap menghargai pada isteri dan keluarga.

IKLAN

Hadiahkan emas, tanda kasih suami. Hargai pengorbanan isteri rezeki pasti mencurah-curah.

MW : Kadangkala besederhana dalam segala hal dan bersyukur dengan apa juga rezeki yang diterima itulah sebenar-benar ketenangan hati. Hadiahkan lah diri sendiri dengan zikir ketenangan hati.

Follow kami di :
Facebook Mingguan Wanita
Instagram Mingguan Wanita
Twitter Mingguan Wanita