Bila ingat kembali nostalgia lama, tentulah kita imbas kenangan bersama kawan-kawan zaman belajar. Suka, duka, bahagia, semua ada.

Kalau boleh diundurkan mahu saja kembali kepada nostalgia lama dan sebolehnya kita mahu lakukan yang lebih baik daripada itu.

Nostalgia lama ini tentulah tentang zaman persekolahan, mungkin ada yang masih berkawan baik sehinga sekarang, walaupun telah berlalu hampir 20 tahun atau lebih.

Itulah kenangan manis walaupun ada ketikanya geram dan marah dengan perangai kawan-kawan. Itulah nostalgia lama yang akan dikenang sampai bila-bila.

Dalam pada itu, kenangan itu bukan hanya yang baik, ada juga yang buruknya apatah lagi dengan kawan-kawan yang kaki ponteng, perangai yang suka merajuk dan tak kurang juga ‘kaki gaduh’.

Namun, semua itu nostalgia lama dan mungkin kawan-kawan kita tak nakal selamanya. Tiba masa dia akan berubah untuk jadi yang lebih baik. Jadi, bila dah jumpa setelah berpuluh tahun, janganlah sesekali buka aibnya dengan kisah lama. Inilah yang dikongsikan oleh Dr. Taufiq Razif perihal berkawan ini.

Baca Artikel Menarik Lain Di Sini: Nak Hidup Tenang, Jaga Sungguh Hati Mak, Ayah, Mereka Kunci Keberkatan

Anggap Keluarga Sendiri, Itulah KAWAN SEJATI Sebab Tak Semua Boleh Terima Karenah Kita

Info Lebih Menarik DI SINI

Nostalgia Lama, Usik Kenangan

Tolong jaga aib kawan lama kita.

Kalau pun kawan kita dulu dulu

IKLAN
1. Suka ponteng kelas
2. Panjat pagar
3. Kentut sembarangan
4. Suka korek hidung lepas tu sapu kat baju orang
5. Banyak lain perangai gila-gila mereka.

Tapi bila dah besar, bekerjaya, beranak pinak dan dah dewasa gini jangan lah pula kita pergi layan dia macam zaman dulu dulu.

Saya pernah ada seorang kawan sekolah yang dulu sangat nakal. Suka ponteng kelas, mandi dalam kolah masjid, suka merokok dan jadi juara marathon rotan bertubi tubi oleh warden hampir setiap minggu.

Tapi kini, dialah ustaz yang paling disukai murid murid. Dialah ustaz yang paling dicintai murid murid. Kerana kenakalan dia dulu lah menyebabkan dia memahami kenakalan anak anak muridnya.

Cuma yang sedihnya bila kawan-kawan lama asyik menyakat si ustaz ini dengan panggilan panggilan lama yang mungkin sedikit sebanyak boleh menoreh maruah si ustaz ini di depan kawan kawan barunya.

Jangan kita burukkan kawan kawan lama kita di depan kawan kawan baru dia. Tak perlu kita jatuhkan air mukanya di depan circle barunya.

Kita panggil dengan nama gelaran yang memalukan, usik dengan nostalgia lama yang membuka aib lama mereka, kita pergi malukan mereka di depan kawan kawan baru mereka.

Ada Batasnya

Teman-teman semua,

IKLAN

Berkawan ada batasnya. Bersahabat ada limitnya. Jangan main pukul rata. Kita tak tahu sebanyak mana kawan kita dah berubah dan kita tak tahu seberapa bagus perubahan akhlaknya.

Malah, kita juga ada aib kita. Sebab kita juga ada keburukannya. Kita mulia bukan kerana kita asalnya mulia. Ini kerana kita mulia kerana Allah tutup aib kita.

MW: Betul sangat. Beruntunglah siapa yang masih lagi mempunyai kawan dari zaman sekolah lagi. Sebab dia tahu baik buruk kita.

Sumber: Dr Taufiq Razif

Bangkit Wanita Mingguan Wanita

Group khas buat semua wanita B40 dan M40 yang mahu bangkit maju dari kehidupan sekarang menerusi perkongsian tip, promosi kursus anjuran Mingguan Wanita, perkongsian kisah inspirasi wanita. #langkahyakinlakarkejayaan

IKLAN

https://t.me/bangkitwanitaMW

Antara kursus-kursus asas yang dijangka mampu melahirkan peserta yang berkemahiran dan boleh terus dipraktik dalam perniagaan ialah:

JOM PANDAI BAKERI. BUAT DUIT JUAL KEK DAN ROTI. Peserta akan mengadun dan membakar sendiri adunan agar dapat kenal pasti formula menghasilkan satu adunan sempurna bagi kek dan roti.

( https://toko.ideaktiv.com/product/jom-pandai-bakeri-buat-duit-jual-kek-dan-roti/ )

Cookies Viral Legend. Jual cookies Paling Masyuk! Orang Malaysia meang suka makan. Cookies atau biskut tidak lagi laris hanya menjelang hari raya. Permintaan cookies memang tinggi dan belajar membuat cookies popular atau sedang trending ketika ini merupakan langkah bijak.

( https://toko.ideaktiv.com/product/cookies-viral-legend-jual-cookies-paling-masyuk/ )

Follow kami di :
Facebook Mingguan Wanita
Instagram Mingguan Wanita
Twitter Mingguan Wanita

#bangkitwanita
#langkahyakinlakarkejayaan
#bisnesdarirumah
#mingguanwanita