Memang setiap wanita suka akan kekemasan rumah. Malah segelintir wanita tak boleh tengok rumah bersepah, jadi suami jangan perlekeh sifat suka mengemas isteri.

Ia bukan dibuat-buat tetapi memang fitrah seorang wanita gembira dan tenang bila rumah mereka di dalam keadaan kemas, bersih serta teratur.

Kadang-kadang mereka sanggup tidur lambat atau bangun lebih awal untuk pastikan rumah dikemas sebaiknya sebelum isi rumah celik mata.

Ikuti perkongsian Mohd Fhais Salim dan ketahui mengapa wanita atau isteri kerapkali bersikap begitu:

Wanita Tak Boleh Tengok Rumah Bersepah

Ada sebab kenapa wanita tak boleh nampak rumah bersepah sepah!
Dia boleh jadi sakit mata, serabut, sesak dan tak tenteram jiwanya.

Segelintir daripada mereka, mana boleh nampak benda bersepah- sepah macam ini, walaupun dari sudut akal dia faham fitrah kanak-kanak memang begini.

Tetapi dari sudut emosi dia tetap akan rasa rimas dengan kesepahan. Itulah wanita!

IKLAN

Fahami lah wanita begini,
– mereka bukan overreacting
– wanita bukan sengaja hendak cari salah
– mereka bukan nak tunjuk bagus
– wanita bukan suka marah marah
– mereka bukan besar-besarkan isu kecil

Tapi bagi wanita soal kekemasan dan kebersihan rumah ni sememangnya isu besar di jiwa mereka!

Baca Juga Di sini:

Rumah Atas Air Serba Sederhana, Kekemasan Pemilik Tu Buat Orang Kagum

IKLAN

Lubang Laluan Air Mesin Basuh Lebih Kemas & Cantik

FORMULA Cara Kiraan Jahit Tali Pengikat Langsir, Barulah Elok Kemas Tergantung!

Suami Jangan Perlekeh Sifat Suka Mengemas Isteri

Lelaki rumah bersepahlah macam mana pun, dia boleh lagi lepak atas sofa layan movie.

Wanita tak boleh, jangan kata hendak tengok movie, hendak duduk atas sofa itu pun jiwa dia boleh berantakan mata lihat rumah sepah sana sini.

IKLAN

Selagi rumah tak kemas, selagi tu la dia akan dalam mode nak mengemas saja kerjanya.

Kasihanilah pasangan kita, jangan perlekeh sifat suka mengemas mereka itu ya.

Itulah sebabnya, sekali sekala kalau kita tolong dia buat kerja rumah bersih dan kemas dia punya senyum lebar, boleh sampai ke telinga!
~ Mohd Fhais Salim ~
#fahamiWanita

Mingguan Wanita : Fahamilah sikap isteri wahai suami, biarkan mereka hidup dengan tenang. Rumah yang kemas itu sebenarnya terapi buat mak-mak.

Sumber: Mohd Fhais Salim

JOM SERTAI GRUP TELEGRAM BANGKIT WANITA MW

Kesan pandemik C19, ramai gaji dipotong atau dibuang kerja. Boleh buntu juga sekejap. Namun, ada berita baik untuk para wanita B40 & M40. Mingguan Wanita prihatin dengan nasib menimpa anda dan susulan itu, kami menjemput semua untuk menyertai group Telegram Bangkit Wanita MW sebagai platform untuk mendapatkan info niaga, promosi kursus, tip berbisnes, perkongsian usahawan yang memberi inspirsasi dan lain-lain. Klik link ini untuk menyertainya:  https://t.me/bangkitwanitaMW

Follow kami di :
Facebook Mingguan Wanita – https://www.facebook.com/mingguanwanita/
Instagram Mingguan Wanita – https://www.instagram.com/mingguanwanita/
Twitter Mingguan Wanita – https://twitter.com/MingguanWanita
Telegram : https://t.me/bangkitwanitaMW
Youtube : https://www.youtube.com/c/MingguanWanitaOfficial