Cara mudah untuk dapat pahala tanpa kita sedar adalah dengan memberi sedekah barang-barang untuk digunakan oleh sesiapa sahaja. Biasanya sejadah, al-Quran, telekung yang biasa diwakafkan di surau atau masjid untuk kegunaan sesiapa sahaja.

Sebenarnya, banyak perkara yang kita boleh lakukan untuk dapat pahala. Memberi makan atau hanya sedekah RM1 pun sudah membantu kita untuk membuat amal jariah.

Seperti yang dikongsikan oleh Firdaus Shakirin tentang pahala yang sentiasa mengalir. Boleh kita amalkan untuk diri sendiri ataupun dengan niat kepada arwah mak ayah kita.

Baca Artikel Menarik Lain Di Sini: Berkat Beri RM5 Duit Terakhir Diberi Rezeki Berlipat Kali Ganda, Itulah Kuasa Sedekah

Bila Rasa Malas, Susah Hati, BERSEDEKAHLAH, Itu Amalan Yang Paling Senang Dan Tenang

Info Lebih Menarik DI SINI

Sedekah & Pahala Berterusan

Sudah tiga kali Jumaat isi minyak tak payah bayar…

Pagi tadi singgah satu stesen minyak yang terletak di kawasan kampung dalam perjalanan ke tempat kerja. Saya cakap minyak RM3, habis dia isi, saya nak bayan dan dia berkata,

“Dah ada org bayarkan…”

Saya tanya, siapa yang bayarkan, hanya saya seorang yang ada kat sini. Katanya ada seorang hamba Allah ni dah bagi duit untuk bayarkan sesiapa sahaja yang singgah untuk isi minyak. Jadi, encik tak perlu bayar.

Saya cakap ini kali ketiga saya berhenti hari Jumaat untuk isi minyak dan tak kena bayar. Orang yang sama ke yang bayarkan?

IKLAN

Dia kata ya, orang yang sama. Saya tanya lagi, orang kampung ni ke? Tak, saya tak kenal pun, dia cuma singgah isi minyak dan dia cakap dia nak bayar minyak orang lain jugak. Jadi, dia tinggalkan duit siap-siap.

Cemburu Dengan Amal Jariahnya

Allahuakbar, cemburunya saya dengan pahala yang dia dapat dan amal jariah yang dia buat.

Mengalir laju pahala masuk akaun dia selagi mana sedekah dia tu memberi manfaat kepada orang lain. Mudah nak buat pahala itu jadi banyk dan berganda-ganda serta mengalir sentiasa.

Kita pun boleh ikut jugak, bagi sejadah atau telekung kat kawan-kawan, selagi kawan-kawan guna, kita dapat pahala.

Wakaf dan infaq harta ke jalan Allah, bantu dan tolong anak yatim dan orang susah, apa saja yang boleh menambahkan amalan kita untuk kemudian hari ini, elok kita buat masa kita hidup.

Jangan tunggu mati, dah mati nanti tidak boleh buat apa-apa dah. Tak boleh bangun atau datang dalam mimpi.

Pesan pada anak-anak:
“Tolong wakaf apa-apa kat mak dan tolong sedekah apa-apa atas nama ayah…”

IKLAN

Masa hidup ini kita buat siap-siap untuk diri sendiri supaya bila kita dah mati, pahala itu sentiasa mengalir berpanjangan..

Orang lain dapat kebaikan atau manfaat dari apa yang kita buat, maka kita sentiasa dapat pahala.

MW: Cara inilah yang membantu kita esok-esok di ‘sana’ nanti.

Sumber: Firdaus Shakirin

Bangkit Wanita Mingguan Wanita

Group khas buat semua wanita B40 dan M40 yang mahu bangkit maju dari kehidupan sekarang menerusi perkongsian tip, promosi kursus anjuran Mingguan Wanita, perkongsian kisah inspirasi wanita. #langkahyakinlakarkejayaan

IKLAN

https://t.me/bangkitwanitaMW

Antara kursus-kursus asas yang dijangka mampu melahirkan peserta yang berkemahiran dan boleh terus dipraktik dalam perniagaan ialah:

JOM PANDAI BAKERI. BUAT DUIT JUAL KEK DAN ROTI. Peserta akan mengadun dan membakar sendiri adunan agar dapat kenal pasti formula menghasilkan satu adunan sempurna bagi kek dan roti.

( https://toko.ideaktiv.com/product/jom-pandai-bakeri-buat-duit-jual-kek-dan-roti/ )

Cookies Viral Legend. Jual cookies Paling Masyuk! Orang Malaysia meang suka makan. Cookies atau biskut tidak lagi laris hanya menjelang hari raya. Permintaan cookies memang tinggi dan belajar membuat cookies popular atau sedang trending ketika ini merupakan langkah bijak.

( https://toko.ideaktiv.com/product/cookies-viral-legend-jual-cookies-paling-masyuk/ )

Follow kami di :
Facebook Mingguan Wanita
Instagram Mingguan Wanita
Twitter Mingguan Wanita

#bangkitwanita
#langkahyakinlakarkejayaan
#bisnesdarirumah
#mingguanwanita