Sumber Foto: Instagram Atu Zero & Shafeeqa Johari

Seperti mana yang dilaporkan baru-baru ini pelawak Atu Zero telah rebah tiba-tiba selepas menunaikan solat Isyak sebelum dikejarkan ke sebuah pusat perubatan di Shah Alam .

Menurut isterinya Shafeeqa Johari, Atu alami strok haba berikutan cuaca yang panas. Malah suaminya juga diminta berehat sepenuhnya buat masa ini.

Isteri Atu Zero Terangkan Suami Kena Strok Haba 

Sewaktu kejadian Shafeeqa menerangkan Atu tiba-tiba pitam dan rebah di hadapannya.

“Saya ingatkan dia penat sangat disebabkan sehari suntuk menjalani penggambaran semalam. Selepas solat Isyak, dia terduduk lama sebelum tiba-tiba pitam dan rebah depan saya.

“Saya terus bergegas membawanya ke hospital dan doktor mengesahkan dia terkena serangan strok haba. Menurut doktor, badannya kekurangan air disebabkan cuaca panas yang melanda sekarang.

“Doktor juga menyatakan strok haba berbahaya dan mampu membuatkan badan lumpuh jika tidak dirawat dengan segera. Malah, Atu pun ada juga mengadu tidak dapat merasa separuh tangannya sebelum ini,” katanya seperti mana dipetik menerusi Harian Metro.

Kena Berehat Sekurang-Kurangnya Tiga Hari Sebelum Boleh Bekerja

Bukan itu saja malah Atu dinasihatkan berehat lebih kurang tiga hari sebelum boleh bekerja semula.

IKLAN

“Doktor sudah memasukkan air sebanyak dua botol ke dalam badannya. Kemungkinan besar, hari ini juga dia akan dibenarkan keluar dari wad.

“Namun begitu, dia perlu berehat paling kurang tiga hari sebelum boleh bekerja semula. Atu memang sentiasa terfikir komitmen kerjanya yang tertangguh, namun buat masa ini dia kena lupakan seketika,” ungkapnya.

“Alhamdulillah, Terima Kasih Yang Mendoakan Saya”

Terbaru menerusi entri di Instagramnya, Atu mengucapkan ribuan terima kasih kepada peminat yang mendoakan kesejahteraan kesihatannya.

“Salam semua. Alhamdulilah. Terima kasih semua,kepada semua saudara2 yang mendoakan saya semoga menjadi asbab kebaikan semua dapat Rahmat dan kasih daripada Allah S.W.T Amin. Terima kasih biniku juga @shafeeqajohari,” tulisnya.

Sebelum itu, isteriny Shafeeqa telah memuat naik entri di laman Instagram dan memberitahu tentang keadaan Atu yang kecundang kerana kurang rehat.

IKLAN

“Kecundang jua hero kami…. bukan Covid ya… rehydrate, kepenatan, keletihan… slalu nya kami yg sakit, dia yg gagah… x pernah ak lihat dia di atas katil hospital…. time nk cucuk air pon dia masih tanya, boleh ambil wuduk kah kalau cucuk masuk air ni … boleh b… pedih pon sikit je lah. Kita tayamum… doakan hero kami sehat cepat,” luahnya.

Baca Disini Juga:

Setahun Bergelar Suami Anggota Polis, Mamat Sepah Semakin Dewasa Harungi Kehidupan Berumah Tangga

“Arwah Mummy Pesan, Jaga Hati, Perut & Tempat Tidur Suami” Eira Syazira

Suami ‘Sura Rumah’, “Fenomena Isteri Mencari Nafkah Keluarga Semakin Menjadi Kebiasaan”

IKLAN

“Sayu Tengok Muka Suami” Shafeeqa

“Salam subuh…. Allah tahu kau strugle cari rezeki b. Dia suh rehat jap. Tak apa b, jangan risau… ada lagi rezeki lain… Suami, orang paling gagah dalam rumah tangga. Kalau sakit pon dia gagahkan juga mencari rezeki. Sayu tgk muka suami… syukur alhamdulillah tiada apa-apa yang serius… kalau sakit jangan biarkan lama-lama… terus lah pergi hospital… Kadang-kadang suami ni pura-pura sihat, tak kan kita ni risau… Atu ni rajin… tapi dah sampai limit dah kekuatan badan tu… tak boleh nak buat apa-apa terus,” tulisnya.

Ramai Doakan Atu Segera Sihat

Sumber/Sumber Foto: Instagram Atu Zero & Shafeeqa Johari
Follow kami di :
Facebook Mingguan Wanita
Instagram Mingguan Wanita
Twitter Mingguan Wanita