Sedapnya Puding Pisang Nangka Kuah Kastard ni. Nak buat pun sedap. Sesuai sangat buat sebagai pencuci mulut untuk minum petang. Makan sejuk-sejuk dengan rasa lemak manis kuah kastard. Memang sedap di tekak ni.

Boleh cuba resipi ringkas yang dikongsikan oleh Puan Zulaikha Ghazali ini sebagai rujukan;

“Sebab ramai yang ‘PM’ mintak resepi puding pisang ni nahhhh share sini la .Nanti dah buat jangan lupa hulur sebekas.”

Bahan-Bahan Diperlukan:

1/2 tin susu cair
2 sudu besar tepung kastad
2 sudu besar gula pasir
kuning telur
Daun pandan
Kismis
Pisang Nangka
Mentega

Cara Membuat:

1.Masak semua bahan di atas api perlahan kecuali pisang, kismis dan mentega. Dah nampak macam pekat sikit boleh tutup api dan sejukan.

2.Cairkan mentega.

IKLAN

3.Kemudian goreng pisang tu dengan mentega . Bila pisang dah kekuningan tu boleh angkat.

4. Selepas itu, tuangkan sos kastard tadi atas pisang tu . Tabur kismis untuk hiasan .

Yeayy dah boleh makan.

MW: Mudah kan nak buat resipi Puding Pisang Nangka Kuah Kastard ni. Bahan-bahan pun tak banyak. Sedapnya, sesuai buat untuk minum petang.

Baca Lagi Di Sini:

Resepi Kek Pisang Coklat MOIST, Godek Pakai Senduk Pun Takde Hal

Cekodok Pisang Bulat-Bulat. Nak Cantik Kejadiannya, Inilah Caranya!

Sumber: Zulaikha Ghazali