Rendam Semalaman Gel Pewangi Yang Kering, Esoknya Jadi Kembang, Masih Wangi

Selama ini, bila tengok gel pewangi yang kering mak-mak akan buang saja. Nampak macam dah habis tak boleh guna lagikan.. rupanya bila direndam semalaman, gel pewangi ini boleh kembang semula dan wangi.

Bermakna masih boleh digunakan sekurang-kurangnya untuk sekali lagi penggunaan. Aine Soaudi (Yong) berkongsi tip berguna lagi menjimatkan yang mak-mak boleh praktikkan.

Selalu bila gel ini dah kering mengecut kita terus buangkan.
Satu tip Yong nak share, bila kering rendam gel dalam air semalaman, taraa esoknya akan kembang balik dan wangi tu still elok ya.”

Pesannya; gel pewangi yang dah kering ini kegunaan untuk sekali rendaman saja. Selepas itu bila dah kecut bolehlah dibuang.

Dan cara yang dikongsikan Ainie ini sudah pun dicuba sendiri untuk beberapa kali. Hasilnya, benar-benar menjadi. Malah, ada yang mencuba dan terbukti berjaya.

Begini Cara Rendam, Kembangkan Gel Pewangi Yang Kering, Habis

Percubaan kali pertama : gel pewangi jenis Ocean dah mengecut.

Rendam dalam air biasa saja. Buih tu dari gel itu sendiri.

IKLAN

Hasil rendaman gel kali pertama. Dah mengembang dengan jayanya.

Percubaan kali kedua : 2nd Freshness, terlupa nak ambil pic masa kecut.

IKLAN

Yang kedua pun kembang dengan jayanya.

Ada Yang Dah Cuba, Terbukti Menjadi

Kalau dah kecut teruk macam ni boleh ke sis… tak buang sebab ada bau lagi.” – Asmidar Ahmat

Jadiii… Tq sis… Selalu buang je kalau dah kecut… Yang ni bau pun ada lagi.” – Asmidar Ahmat

IKLAN

Buat sendiri spray serbaguna homemade, berkesan mudahkan kerja-kerja dapur.

Bau wangi yang datang dari bilik arwah rupanya..

Tip Lain Jimatkan Penggunaan Gel Pewangi

Dalam perkongsian Nurul Jamu SusukDara pula, ada cara nak bagi jimat penggunaan gel jenis pewangi ini. Caranya, cuma buka penutup atas pewangi jenis gel (rujuk gambar). Dikatakan cara begini boleh menjimatkan penggunaannya selama sebulan.

MW : Baguskan.. anda boleh pilih mana-mana cara yang berkenan di hati.

Sumber/Foto : Aine Soaudi

Follow kami di :
Facebook Mingguan Wanita
Instagram Mingguan Wanita
Twitter Mingguan Wanita