Gambar Hiasan Drama Bersiri Ash & Aish

Pertahan rumahtangga walau hati remuk, isteri tak salah, suami beralih arah ke wanita lain. Hati wanita cukup lemah dan baik. Walau mereka disakiti namun sedaya upaya mereka mahu mempertahankan rumah tangga yang dibina bersama lelaki yang dicintai.

Bukan itu saja, demi anak-anak juga wanita masih mampu lagi tersenyum walau suami bermain kayu tiga di luar sana.

Follow kami di TELEGRAM, INSTAGRAM, TIKTOK, FACEBOOK, TWITTER dan YOUTUBE Mingguan Wanita untuk dapatkan info dan artikel-artikel terkini serta menarik.

Pertahan Rumahtangga Walau Hati Remuk, Isteri Tak Salah, Suami Beralih Arah Ke Wanita Lain 
Gambar hiasan Drama Melur Untuk Firdaus.

Pertahan Rumahtangga Walau Hati Remuk

Sebenarnya bukan semua wanita berjiwa kental dan hati mereka kuat untuk tempuhi dugaan bila diri dikhianati. Namun ada segelintir yang sanggup merempuh onak duri demi melihat anak-anak bahagia.

Kadangkala kekuatan lahir bila melihat anak di depan mata yang sedang membesar perlukan kasih sayang dari seorang ayah. Biarlah hati mereka disakiti tetapi tidak pada orang yang mereka sayangi.

Namun sang suami, tolonglah jaga hati isteri dan janganlah rosakkan kepercayaan dan kecintaan wanita yang kamu sayangi. Malangnya bila hati suami dah melihat ke arah wanita lain, mulalah isteri diabaikan.

Menerusi perkongsian di akaun Facebooknya, Dato’ Dr. Haji Mohd Fadzilah bin Kamsah menulis tentang kekentalan hati seorang isteri dalam mempertahankan rumah tangga. Wahai lelaki sedarlah berapa beruntungnya kamu kerana wanita sanggup terima kesilapan dan kelemahan yang kamu lakukan. Jagalah hati mereka! Kembalikanlah peribadi suami yang mithali.

“Ada sebab kenapa seorang isteri masih mempertahankan rumahtangga yang kalian bina:

  1. Kalau dah sayang, bukan senang nak benci dan pergi macam itu je. Seorang isteri akan cuba perbaiki kelemahan diri dan belajar untuk jadi yang terbaik. Dia perbaiki semua salah silapnya dan nak suaminya jatuh cinta dengannya lagi.

Walaupun pada dasarnya isteri itu tak salah apa. Suaminya yang beralih arah ke wanita lain.

Fitrah wanita, susah nak jatuh hati lagi dengan lelaki lain. Cukup satu je. Yang lain, fokusnya hanya pada anak-anak dan urus rumahtangga sahaja.

IKLAN
  1. Mereka ini selalu berharap untuk kalian berubah. Berharap bahawa kalian sedar salah silap kalian. Dan jadi macam lelaki yang mula-mula mereka kenal dahulu.

Siang malam mereka berdoa supaya kalian dilembutkan hati, direndahkan ego dan menerima kasih sayang mereka dengan terbuka.

  1. Perempuan ni, sekali kahwin cukup sudah tu. Nak ‘start all over again’ itu tak pernah ada dalam fikirkan mereka. Mereka rasa letihnya nak mulakan lagi hubungan baru.

Cukuplah seorang lelaki je yang mereka pilih sebagai pasangan hidup. Sebab mereka ni dah fikir 2-3 kali sebelum terima kalian tau.

  1. Sungguhpun jika suatu saat nanti berumahtangga lagi, dia kena fikir macam-macam. Bukan sahaja nak terima seorang suami baharu, malah nak terima mertua baharu, keluarga baharu dan masa itu macam-macam pengalaman yang kena tempuh lagi.

Namun pada masa itu, mereka nekad juga terima lelaki lain atas dasar anak-anak perlu kasih sayang seorang ayah.

Susah kalau nak lebih dari itu.

  1. Bila isteri ni dah buat yang terbaik, maka dia akan pertahankan sungguh-sungguh. Walaupun dilayan macamana sekali pun, dibuat endah tak endah, tetap juga dia berusaha mempertahankan rumahtangga.

“Dia tak putus asa selagi ada kudrat dan hati untuk diperjuangkan. Dia cuba sedaya upaya untuk pertahankan mahligai yang terbina,” coret Fadzillah.

Isteri Masih Mampu Tersenyum Walau Jiwa Mereka Telah Kosong

Para suami di luar sana,

IKLAN

“Tok Abah kerap mendengar rintihan pelbagai latar belakang seorang yang bernama isteri. Masih ramai yang sehingga ke saat ini mempertahankan rumahtangga walaupun pada hakikatnya jiwa mereka telah kosong. Hati mereka telah berkecai dan remuk tak boleh dibaiki.

“Namun mereka masih usaha dan tersenyum hanya demi rumahtangga dan anak-anak yang perlukan kehidupan berkeluarga yang bahagia.

“Pesan Tok Abah, renung-renungkanlah. Sedarlah bahawa isteri kalian sedang berjuang tu. Jangan kecewakan mereka lagi. Ubahlah diri kalian selagi sempat.

“Kerana hati yang bertahan tak selamanya kuat. Bila sampai hadnya, mereka juga terpaksa mengalah demi ego seorang suami,” kongsi Fadzillah.

Pertahan Rumahtangga Walau Hati Remuk, Isteri Tak Salah, Suami Beralih Arah Ke Wanita Lain 

IKLAN

Baca Disini : Pesan Dr Fadzilah, Tegur Wanita Jaga Emosinya, Tegur Lelaki Fokus Logik!

Tips & Amalan Buat Yang Kehilangan – Dato’ Dr. Hj. Fadzilah Kamsah | MWTV Ep10 19 /07/2019

Mingguan Wanita :  Wanita sanggup berjuang demi kasih sayang pada orang yang mereka cintai!

Sumber :  Facebook Dato’ Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah

Sumber Foto :  Canva