Perkara yang selalu suami terlepas pandang berkaitan dengan hutang nafkah isteri. Tanggapannya kerana isteri juga bekerja dan mempunyai pendapatan sendiri. Bagaimana pul dengan isteri yang tidak bekerja.

Mungkin bagi isteri, semua ini tak kisah dan tak merasakan suami hutang nafkah isteri. Sebab mereka sama-sama berusaha mencari rezeki dan tanggung keluarga bersama. Kadang-kadang, suami berkira pula dengan isteri. Jadi kedekut, mentang-mentanglah isteri bekerja.

Hakikatnya, ingat kembali, setiap bulan cukupkah dengan duit yang suami ada atau merasakan rezeki selalu tak cukup. Adakah ini boleh dikaitkan dengan suami hutang nafkah isteri.

Perkongsian daripada Khairul Johari ini mengingatkan para suami agar tidak terlepas pandang terutamanya dalam hutang nafkah isteri. Jika isteri redha dan halalkan, alhamdulillah. Tapi janganlah sampai lupa tanggungjawab pula.

Baca Artikel Menarik Lain Di Sini: Wanita BEKERJA Susah Masuk Syurga? Jadi Ego, Sombong Bila Suami Culas Bab Nafkah

Berbakti Pada Mak Ayah Ikutlah Kemampuan, Asalkan Nafkah Isteri, Anak Cukupkan Dulu

Info Lebih Menarik DI SINI

Hutang Nafkah Isteri, Rezeki Tak Cukup?

Benda paling suami terlepas pandang.. HUTANG NAFKAH.. Sebab apa rezeki selalu tak cukup?

Sebab apa dapat banyak pun tak cukup? Duit habis tapi tak nampak spend untuk apa?

IKLAN

Hati kusut.. Tanya isteri anda dan tanya dari hati ke hati.. Adakah dia redha untuk segala nafkah suami terhadap isteri..

Tanya isteri, adakah dia betul betul halalkan segala hutang nafkah yang suami berhutang tu?

Percayalah, isteri ni sebenarnya banyak benda dia pendam tapi dia takkan luahkan sebab menjaga hati.

Kedua sebab nak elakkan pergaduhan.

JANGAN KEDEKUT Dengan Isteri

Perasan tak pasangan yang bahagia selalunya suami tak kedekut dengan isteri?

Makan isteri berkira, sampai isteri kena keluarkan duit sendiri. Ddalam tak sedar, kita suami dah BERHUTANG dengan isteri.

IKLAN

Kite tengok isteri tak kisah, kita tahu ke dalam hati dia?

Mak Ayah dia lepaskan dia untuk menjadi isteri kamu untuk dijaga macam diorang jaga.
bukan kamu kerah tenaga dia macam BABU.

Bukan untuk kamu kerah kudrat dia siang, malam 24 jam tanpa rehat dan bBukan untuk kamu lukakan hati dia sedangkan hati kamu nak dia jaga.

Kalau dia tahu layanan kamu terhadap anak dia agak agak dia akan bagi tak kahwin?

Kahwin ni bukan untuk SEDAP semata. tapi banyak TANGGUNGJAWAB yang kena pikul.

Atas dunia boleh kite ngelat, tapi kita kena ingat Allah Azza Wajalla Maha Melihat. Kita akan dipersoalkan kat akhirat esok esok

IKLAN

Jadilah suami yang bertanggungjawab. Sayangilah isteri. Jagalah perasaan isteri. Isterilah punca rezeki suami makin bertambah.

Semoga kita terus bahagia dan mendapat keberkatan daripada Allah SWT. Aamiin.

Mingguan Wanita : Isteri tak kisah pun sebab dia tahu tahap mana kemampuan suami. Tapi janganlah suami ambil kesempatan pun.

Sumber: Khairul Johari

Mingguan Wanita boleh diikuti juga di telegram :
https://t.me/bangkitwanitaMW

Follow kami di :
Facebook Mingguan Wanita
Instagram Mingguan Wanita
Twitter Mingguan Wanita

#bangkitwanita
#langkahyakinlakarkejayaan
#bisnesdarirumah
#mingguanwanita