Ada sesetengah wanita atau isteri susah untuk difahami. Dia lebih suka pendam. Nampak secara luaran gembira dan tenang tapi dalam hati kita tak tahu apa yang dipendam dan derita yang dialami. Lebih banyak diamkan diri.

Mungkin juga ada isteri atau wanita merasakan lebih baik dia diam dan pendam. Tak perlu dikongsikan dengan orang lain. Itulah wanita, sakit macam mana sekali pun dia tahan dan lawan dalam dirinya.

Tapi hati-hati jangan terus pendam dan bersabar, bimbang bila meletop segala macam akan diluahkan. Mungkin ada suami yang tidak ambil kisah bila lihat isterinya diam. Rasanta tiada apa-apa tapi dalam hati hanya isteri yang tahu.

Ada baik buruknya kalau pendam dan diam. Takutnya ia beri kesan pada masa akan datang. Sabar pun ada hadnya. Ingat isteri mahupun wanita diam ini bukan dia tak ambil tahu tapi sebenarnya dia pendam. Jangan sampai hilang kesabaran, lagi bahaya. Inilah yang dikongsikan oleh Rohana Saad tentang wanita yang suka pendam.

Baca Artikel Menarik Lain Di Sini: Isteri Mintalah Masa REHAT, Suami Bukan Tidak Prihatin Tapi Akalnya Kena Diingatkan!

Isteri Yang Gagal MEMINTA, Boleh Menggagalkan Fungsi Suaminya

Info Lebih Menarik DI SINI

Pendam, Jangan Sampai Hilang Sabar

DIAM BUKAN BERERTI TAK MEMERHATI

Perempuan yang kuat pendam ni adalah orang yang banyak bersabar dalam terluka. Rasa sedih dia tahan, marah dia tahan, sayang dia tahan, jeles pun tahan. Air matanya mengalir dalam diam.

Hati perempuan ni lembut, tetap memaafkan bila di sakiti namun tak mungkin melupakan kesakitan tersebut.

IKLAN

Orang yang selalu pendam ni memang dia akan diam. Apa orang cakap dia akan diam dan sabar. Diamnya bukan bererti dia tak memerhati, tunggu masa, mengalah dulu.

Sekali dia berkata, tajam menikam jiwa. Jangan pandang remeh kat orang yang sabar ni, sebab sekali dia lepaskan apa yang di pendam tu boleh buat orang lain terkesan.

Orang yang kuat pendam ni, jangan di cabar tahap kesabarannya. Dia lah manusia bahaya. Dia sendiri tak tahu sampai tahap mana dia boleh tahan rasa marah dan geram dia tu.

Tak usah cabar kesabaran sekian lama pendam, akibatnya nanti parah. Sebenarnya orang yang nampak kuat itulah yang paling banyak menahan kesedihan dan pendam perasaan seorang diri.

Semua orang ada masalah tapi tak semua orang akan ceritakan masalah mereka pada orang lain. Banyak beban yang di pikul dan luka yang dipendam. Segelintir orang berpendapat bahawa pendam itu lebih baik.

Orang yang suka pendam dalam hati ni, dalam otak dia pulak, dia ingat semua benda. Dari mula sampai akhir. Bila banyak sangat dia makan hati, one day dia meletup, start dari korang kenal dia ungkit.

IKLAN

Mingguan Wanita : Begitulah wanita, selagi dia boleh pemdam, dia akan pendam dan bersabar.

Sumber: Rohana Saad

Bangkit Wanita Mingguan Wanita

Group khas buat semua wanita B40 dan M40 yang mahu bangkit maju dari kehidupan sekarang menerusi perkongsian tip, promosi kursus anjuran Mingguan Wanita, perkongsian kisah inspirasi wanita. #langkahyakinlakarkejayaan

https://t.me/bangkitwanitaMW

IKLAN

Antara kursus-kursus asas yang dijangka mampu melahirkan peserta yang berkemahiran dan boleh terus dipraktik dalam perniagaan ialah:

JOM PANDAI BAKERI. BUAT DUIT JUAL KEK DAN ROTI. Peserta akan mengadun dan membakar sendiri adunan agar dapat kenal pasti formula menghasilkan satu adunan sempurna bagi kek dan roti.

( https://toko.ideaktiv.com/product/jom-pandai-bakeri-buat-duit-jual-kek-dan-roti/ )

Cookies Viral Legend. Jual cookies Paling Masyuk! Orang Malaysia meang suka makan. Cookies atau biskut tidak lagi laris hanya menjelang hari raya. Permintaan cookies memang tinggi dan belajar membuat cookies popular atau sedang trending ketika ini merupakan langkah bijak.

( https://toko.ideaktiv.com/product/cookies-viral-legend-jual-cookies-paling-masyuk/ )

Follow kami di :
Facebook Mingguan Wanita
Instagram Mingguan Wanita
Twitter Mingguan Wanita

#bangkitwanita
#langkahyakinlakarkejayaan
#bisnesdarirumah
#mingguanwanita