suri-rumah-suka

Suri rumah ini, Puan Intan Shafiqa berkongsi pandangan peribadi selepas dirinya sendiri menjadi seorang suri rumah. Dahulu dia tak faham kenapa suri rumah suka berkongsi kisah kehidupan mereka di media sosial.

Selepas melalui sendiri rutin seorang suri rumah, fahamlah dirinya mengapa tindakan sebegitu terjadi. Tentunya, bukan perhatian yang dicari, tetapi itulah kebahagiaannya selepas seharian berpenat mengurus rumah tangga. Raikanlah.

Suri Rumah Dari Pagi Sampai Petang Hidup Dengan Jadual Yang Sama

Dulu aku tak paham kenapa housewife ni suka share life diorang kat media sosial.
Sekarang aku dah jadi suri ni baru faham kenapa.

Kehidupan jadi sunyi. Di hiasi dengan anak-anak je. Dari pagi sampai ke petang. Hidup dengan jadual yang sama.

  • Bangun
  • Masak
  • Kemas
  • Tidurkan anak
  • Ambil-hantar anak sekolah
  • Rutin yang sama setiap hari.

Kalau masa bekerja dulu, ada kawan nak borak sebelah meja.
Pagi-pagi sampai office share cerita semalam pasal bos, orang meja sana, orang meja sini. mengumpat dulu.

IKLAN

Lunch berbeza-beza setiap hari. Pilih saja nak makan apa. Keluar duit je.

Sekarang dah berbeza. Nak borak pun dengan jiran sebelah. Pasal pokok, pasal baja, pasal program kejiranan (kalau ada)

Baca sini : ‘Ada Ijazah, Tapi Jadi Suri Rumah’ Ini Jawapan Isteri Tomok

IKLAN

Hidup Tenang Jarang Buat Dosa

Apa beza dua kehidupan ni?
Hidup tenang kot. Jarang buat dosa

Cuma mungkin ada yang menyampah kita share macam-macam dalam hidup kita.
Kalau menyampah, deactivate fb anda hahaha!

IKLAN

IsyMom
Dulu working mom
Sekarang SuriBisnes

Mingguan Wanita : Raikan lah dan berlapang dadalah dengan suri rumah suka kongsi kisah hidupnya di media sosial. Selagi ianya memberi manfaat kepada orang lain.

Sumber/Foto : Puan Intan Shafiqa