‘Lelaki curang, masa seronok lupa anak, bini.’ Bila hilang segala, baru ingat keluarga. Tiba-tiba sedih dan ingat segala pengorbanan isteri ketika susah dahulu.

Memang terlambatlah. Kesabaran isteri ada limitnya, jika berkali-kali curang dan bagi peluang tetapi tetap buat perangai, memang boleh jadi tawar hati.

Begitulah kesnya dengan kisah rumah tangga pelawak ini, bukan sekali dia lakukan kesilapan yang sama. Malah berkali-kali hingga buat netizen juga rasa muak dengan sikapnya.

Lelaki Curang

Kongsi Azlan Noor,
Lelaki curang ini, masa sedap dia lupa anak bini. Sudah hilang segala-gala, baru ingat keluarga.

Tadi saya tengok video temubual Hard To Heart Pak Nil dengan Shuk Sahar. Banyak sentuh pasal kisah hidup si Shuk tu.

Katanya sekarang sudah tak duduk serumah. Isterinya keluar dengan anak-anak dan duduk asing. Itu yang sekarang jual rumah di KL (Kuala Lumpur) dan balik Penang.

Masa Seronok Lupa Anak, Bini

Saya tertarik dengan satu poin yang dia sebut apabila Pak Nil tanya, apa ‘happy ending’ yang dia nak dalam drama sinetron dia ni?

“Pastinya nak keluarga saya balik.”

“Saya hilang satu-persatu selepas keluarga saya tak ada. Dan saya capai semua benda itu masa saya berkahwin, ada anak pertama, anak kedua. Saya lupa yang saya tumpang rezeki diorang.”

Pandai pun sebut lagu tu. Baru nak ingat semua itu.

IKLAN

Baca Di Sini:

Bila Dapat Tahu Suami Curang, Jangan Salahkan Diri Sendiri Hadapinya Dengan 5 Perkara Ini!

Isteri Boleh Sabar Bila Suami Kutuk Dirinya Tapi Jangan Tuduh CURANG, Sukar Dimaafkan!

Suami Curang Sebab Pilihan Sendiri, Jangan Aniaya Pasangan, Isteri Boleh Mohon FASAKH

Bila Hilang Segala

Satu lagi dia ada sebut,
“Bila berlaku semua ini, semua perniagaan saya lingkup. Hilang bisnes air. Hilang cafe.”

Ketahuilah, pintu rezeki suami akan terbuka seluasnya jika suami tunaikan hak atas anak dan isteri. Begitulah sebaliknya.

Boleh jadi, Allah tarik semula nikmat-nikmat yang Dia bagi sebelum ni asbab tak bersyukur dengan rezeki, kebahagiaan dan kemewahan kurniaan Allah.

IKLAN

Katanya sampai sekarang, tengah pujuk isteri lagi. Dan masih tak dapat apa-apa jawapan balas dari isteri dia.

Mana taknya bro. Isteri kalau dah tawar hati, macam tu la. Bukan sekali, tapi banyak kali. Buat, menyesal, ulang. Kemudian buat lagi, menyesal lagi. Tahu-tahu kantoi lagi.

Memang patut pun tawar hati. Berkali hati hancur dipermainkan suami. Senyum di muka, ceria di wajah kita boleh nampak, namun sakit, luka, perit di dalam tu, hanya Allah sahaja yang mampu ubati.

Baru Ingat Keluarga

Part last tu, Pak Nil minta dia cuba pujuk lagi isteri tu. Dan saya setuju.

Kalau betul sayangkan keluarga, rindu anak dan isteri, pujuklah balik. Buatlah macam-macam mana pun untuk ambil semula hati isteri tu walaupun sukar.
Sementara ikatan masih ada, sementara anak-anak belum mengerti akan hal sebenar lagi. Dan paling penting sebelum semuanya terlambat.

IKLAN

Cuma,
Andai berjaya, saya harap jangan diulangi lagi silap yang sama. Sebab jika berlaku lagi,

Boleh jadi dia akan hilang….
Hilang anak dan isteri dia selama-lamanya.

Azlan Noor

Mingguan Wanita : Sebelum berlaku curang, fikirkan dulu kesan dan akibatnya jika anda tak mahu kehilangan orang tersayang. Tak berbaloi hilang keluarga demi keseronokan sementara.

Sumber: Azlan Noor

Mingguan Wanita boleh diikuti juga di telegram :
https://t.me/bangkitwanitaMW

Follow kami di :
Facebook Mingguan Wanita
Instagram Mingguan Wanita
Twitter Mingguan Wanita

#bangkitwanita
#langkahyakinlakarkejayaan
#bisnesdarirumah
#mingguanwanita