Sumber / Sumer Foto : Instagram ladydidiemsia

Wabak Covid-19 sememangnya memberi impak yang besar. Malah ada yang kehilangan ahli keluarga. Terbaru, pelakon Didie Alias menerusi perkongsiannya di akaun Instagram menyatakan dia cukup sedih apabila kehilangan lima ahli keluarga akibat wabak jahat ini dalam tempoh singkat.

Bukan itu saja malah selebriti versatile ini juga masih trauma dan sedih dengan nasib malang menimpa insan tersayang, Didie juga akui semakin paranoid dengan situasi penularan wabak Covid-19 ketika ini.

 

Angkara Covid-19, Didie Alias Kehilangan 5 Ahli Keluarga 

 

“Inna Lillahi wa inna ilayhi raji’un

“Ya Allah Kau Kuatkanlah Kami Sekeuarga Dengan Dugaan Covid ni.Tak mampu dah aku nk cakap.

“Aku kehilangan seorang lagi ahli keluarga aku, sepupu rapat aku menghembuskan nafas terakhir angkara covid jahanam ni.

Sedekahkanlah Al-Fatihah

 

“Sama-samalah lah kita sedekah Al fatihah buat mereka yg meninggalkan kita termsk ahli keuarga mumy (Didie). Sama-samalah kita jaga diri kita, famili kita.

IKLAN

“Jangan lah korang jadi SELFISH pentingkan diri korang ja. Dah naik tepu duk kat umah ni, jaga sop jaga jarak, dah mcm-macam mumy jaga masih tinggi lagi jangkitan Covid, aku tak tahu bile penghujungnye.

Al-Fatihah

Ibu Saudaraku -Rohana Kassim
Nenek Saudaraku – Nenek Andakku
Sepupuku – Abg Ajis
Bekas Abg Iparku – Hj Mohd Taib Abd Wahab
Sepupuku – Muhamad Firdaus b. Musa

إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعون

“Mudah-mudahan syurga menjadi tempat rehatnya”

اللَّهُمَّ اغْفِرْ لَهُ وَارْحَمْهُ , وَعَافِهِ وَاعْفُ عَنْهُ , وَأَكْرِمْ نُزُلَهُ , وَوَسِّعْ مُدْخَلَهُ , وَاغْسِلْهُ بِالْمَاءِ وَالثَّلْجِ وَالْبَرَدِ , وَنَقِّهِ مِنَ الْخَطَايَا كَمَا يُنَقَّى الثَّوْبُ الأَبْيَضُ مِنَ الدَّنَسِ ، وَأَدْخِلْهُ دَارًا خَيْرًا مِنْ دَارِهِ , وَأَهْلا خَيْرًا مِنْ أَهْلِهِ , وَزَوْجًا خَيْرًا مِنْ زَوْجِهِ , وَأَدْخِلْهُ الْجَنَّةَ , وَأَعِذْهُ مِنْ عَذَاب النّارِِ

“Ya Allah Ya Tuhanku ampunilah dia, rahmatilah dia, maafkanlah dia, muliakanlah kematiannya, lapangkanlah kuburnya, jadikanlah syurga sebagai ganti tempat tinggalnya semoga arwah di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Aamiin Ya Rabbal Alamin,” tulis Didie.

Mohon Sentiasa Jaga SOP 

Seperti mana yang dipetik menerusi Berita Harian, Didie juga memohon semua pihak agar sentiasa menjaga kesihatan diri dengan mengamalkan prosedur operasi standard (SOP).

“Antara mangsa adalah insan yang rapat dengan saya. Bayangkan, kami sudah lama tidak berjumpa dan bagaimana perasaan apabila tiba-tiba dikhabarkan mereka sudah meninggal dunia.

IKLAN

“Wabak ini bukanlah sesuatu rekaan. Harapan saya semua orang dapat melaksanakan tanggungjawab masing-masing agar penularan wabak ini dapat dikekang,” ungkapnya.

Sumber / Sumer Foto : Instagram ladydidiemsia

Baca Disini Juga:

Suami Meninggal Kerana Jangkitan Covid-19 Di Kilang, Pampasan Tidak Mampu Gantikan Nyawa Terkorban

COVID-19: Sempat Pesan Anak Pergi Rumah Anak Yatim, Sebelum Meninggal Ketika Menunggu Bantuan

DiJangkiti Covid-19, Anak & Menantu Tergamak Membuang Ayah Berusia 80 Tahun

IKLAN

JOM SERTAI GRUP TELEGRAM BANGKIT WANITA MW

Kesan pandemik C19, ramai gaji dipotong atau dibuang kerja. Boleh buntu juga sekejap. Namun, ada berita baik untuk para wanita B40 & M40. Mingguan Wanita prihatin dengan nasib menimpa anda dan susulan itu, kami menjemput semua untuk menyertai group Telegram Bangkit Wanita MW sebagai platform untuk mendapatkan info niaga, promosi kursus, tip berbisnes, perkongsian usahawan yang memberi inspirsasi dan lain-lain. Klik link ini untuk menyertainya:  https://t.me/bangkitwanitaMW

Selepas penganjuran Webinar Bangkit Wanita #bisnesdarirumah, Mingguan Wanita menerusi kempen Bangkit Wanita, membuka pendaftaran kepada kursus latihan praktikal jangka pendek.

Kursus-kursus akan bermula hujung Mei hingga Ogos ini dan kemuncak kepada kempen ini ialah penganjuran Konvensyen Inspirasi CEO Bisnes Viral. Kursus latihan yang ditawarkan akan berlangsung selama sehari setiap satu dan orang ramai khasnya wanita B40 dan M40 boleh memilih kursus yang diminati.

Apa yang menarik kursus ini memang direka khas untuk mereka yang mahu berniaga sebaik tamat latihan asas kemahiran ini. Sejumlah tujuh kursus asas latihan praktikal dan demo dibuka untuk penyertaan merangkumi sektor makanan, pengurusan, busines kedai online, jahitan dan perkhidmatan.

Nak Jadi Usahawan Viral, Ini Pilihan Antara Kursus Kemahiran Untuk Wanita B40 & M40

 

Cookies Viral Legend 

Jual cookies Paling Masyuk! Orang Malaysia meang suka makan. Cookies atau biskut tidak lagi laris hanya menjelang hari raya. Permintaan cookies memang tinggi dan belajar membuat cookies popular atau sedang trending ketika ini merupakan langkah bijak. Kursus diadakan pada dua pilihan tarikh iaitu 14 Ogos 2021.

Klik ini untuk mendaftar:  https://toko.ideaktiv.com/product/cookies-viral-legend-jual-cookies-paling-masyuk/

Follow kami di :
Facebook Mingguan Wanita – https://www.facebook.com/mingguanwanita/
Instagram Mingguan Wanita – https://www.instagram.com/mingguanwanita/
Twitter Mingguan Wanita – https://twitter.com/MingguanWanita
Telegram : https://t.me/bangkitwanitaMW
Youtube : https://www.youtube.com