Sumber / Sumber Foto : Instagram Noorkhiriah

Tutup aurat pun boleh kelihatan cantik, benarlah apa yang dikatakan oleh pelakon dan pelawak Noorkhiriah Ahmad Shapie.

Seperti mana perkongsiannya, Noorkhiriah akui wanita yang menutup aurat juga sebenarnya kelihatan cantik.

Tutup Aurat Pun Boleh Kelihatan Cantik

Menurut Noorkhiriah sebenarnya wanita yang menutup aurat pun boleh kelihatan cantik namun dengan cara kita sendiri. Malah apabila aurat ditutup, diri akan rasa dilindungi dek kerana banyak yang tersorok dari pandangan.

Malah bagi wanita yang baru hendak berhijrah dengan mengenakan hijab, kuatkanlah hati dan iman kerana zaman media sosial kini, sudah tentu banyak cabarannya kerana ramai yang mahu pamerkan kecantikan dan keindahan yang dimiliki.

Noorkhiriah juga berpesan mereka yang ingin berubah, berubahlah kerana Allah SWT.

“Assalamualaikum untuk ingatan kita bersama, pada sesiapa yang nak berubah dari kepokan manja gulungan kasih rambut kepada tutupan habis.
“Perkara yang paling kuat adalah hati dan iman (akak pun tak kuat mana) sebab dalam zaman medsos semua cantik belaka ni sangat mcabar.
“Siapa tak nak share cantik dengan semua, sedangkan sebenarnya menutup aurat pun boleh kelihatan cantik cara kita. Tapi kena betulkan niat, kadang-kadang yang berbungkus memudahkan kita dalam pelbagai hal, rasa dilindungi, kadang-kadang tak ada siapa kisah pun sebab banyak yang tersorok dari pandangan.

Kuatkan Hati

“Perlahan-lahan, tapi jangan perlahan sangat takut tak sempat. Kuatkan hati, perkara yang Allah suka memang banyak cabarannya tapi inshaAllah hujung-hujung indah.
“Sesamalah kita mendoakan sapa saja yang nak berubah kerana Allah.

IKLAN

1 Kebaikan 1 Sunnah

“Allah sayang kita maka kita kena sayang Allah. Memula memang panas, rimas, tak selesa lama-lama best. Betul, doakan akak yang kadang-kadang kelaut ni.
“Sempena Maulidur Rasul, jom kita berazam untuk membuat 1 kebaikan pun jadilah untuk diri kita sendiri. 1 kebaikan 1 sunnah, Salam Maulidur Rasul,” nasihat Noorkhiriah.

“Suka Baca Pesanan Akak, Terima Kasih Ingatkan Sesama Kita”

Menerusi perkongsian tersebut, pengikut laman sosial Noorkhiriah memberikan respons yang cukup positif malah berterima kasih dengan nasihat yang diberikan.

jimatbyi60
betul sangat pasal tak sempat tu. tak tahu bila kita akan di jemput nya kan. terima kasih atas perkongsian. salam maulidul rasul.

im_yantee
btl dulu ms nk pakai stokin, nak pakai inner sock tudung labuh rasa payah nk buat panasla mcm2 rasa ni sbb kita tk biasa bila dah biasa alhamdulilah dengan sendiri kt akan ingat nk buat baik allah akan bg kt kuat semangat

IKLAN

amiramz90
suka baca pesanan akak ni. terima kasih kak ingatkan sesama kita

asmayatiebidin
subhanallah alhamdulillah allahuakbar ..salam maulidur rasul … lawa semua pakaian akk khriah..t kasih atas kata kata yg di kongsikan sedikit sebanyak dapat membantu menasihati dan mengingatkan kami.. alhamdulillah syukur…

Baca Disini Juga: 

Noorkhiriah & Pengikut Bantu Mangsa Banjir Pahang, “Semoga Allah Membalas Segala Kebaikan Kalian”

“Sebelum Meninggal Akak Nak Tinggalkan Sesuatu, Semoga Allah Pandang Usaha Kecil Ini” Noorkhiriah

IKLAN

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Noorkhiriah Ahmad Shapie (@khiriah17)

Mingguan Wanita : Sememangnya wanita akan kelihatan lebih cantik bila berhijab. Bukan itu saja nampak sopan dan ayu. 

Sumber / Sumber Foto : Instagram Noorkhiriah

Mingguan Wanita juga boleh diikuti di

YouTube : https://www.youtube.com/c/MingguanWanitaOfficial

Twitter: https://twitter.com/mingguanwanita

Instagram: https://www.instagram.com/mingguanwanita