halau kucing

Mungkin masih ramai yang guna petua letak botol air sirap semata-mata nak halau kucing berak dan kencing merata di halaman rumah. Hah, berkesan ke tidak tu?

Kalau kucing masih buat hal, cuba anda guna tip Rashid Amiza ini pula, katanya dia dah buat dan berkesan.

Belum cuba belum tahu, jadi sila lah cari dulu.

Cara Hentikan Tabiat Kucing Berak Merata

Post ini tak ada kaitan dengan tanaman, tapi ada kaitan juga sebab kadang-kadang kucing suka berak, kencing kat pokok, tanah kita beli, kat kawasan rumput atau rumah kan.

Jadi Cat Repellent ini penyelesaiannya. Hanya modal RM5.90 kat Daiso dapat 8 bar kecik boleh letak kawasan yang si bulus selalu kencing/berak.

Insyaallah dia taubat tak buat lagi. Bau repellent ini memang kuat, dan amaran jangan pegang dengan jari sebab bau dia lekat (nyesal aku pegang).

Sila pakai alas plastik. Dah tak payah letak botol air sirap lagi sebab kucing pun ‘pergi sekolah’, dah tau kita tipu dia.

Berkesan Ke Tidak?

Ada yang berkesan, dan ada juga yang sebaliknya. Kalau nak tahu sejauh mana menjadi, anda kenalah cuba sendiri ya.

Jangan Lupa Komen

komen