canva (55)

Selalu orang ingat, bila nak diet dan nak kuruskan badan tak perlu pun makan nasi. Ambil saja makanan lain asalkan bukan nasi. Sampaikan ada yang ambil lauk pauk penuh pinggan pun tak kisah.

Selain itu, nak kuruskan badan bolehlah gantikan nasi dengan roti pun dah cukup. Tapi, ada sesetengah kita yang memang tak boleh tak ambil nasi. Dalam sehari mesti ada nasi. Jadi, macam mana nak diet atau nak kurus.

Kalau nak kuruskan badan, jangan ingat tak ambil nasi. Sebenarnya, boleh sja nak ambil nasi pun asalkan terkawal. Gantikan juga nasi dengan beras perang pun boleh. Ada jalan penyelesaiannya.

Begitu juga apa yang disarankan oleh pakar fitness, Arif Sukri tentang pengambilan makanan untuk nak kurus. Tak perlu keliru pun nak ambil makanan apa semasa diet. Asalkan terkawan. Inilah cara betul dalam berdiet.

Baca Artikel Menarik Lain Di Sini: Lepat Pisang Versi SIHAT, Guna 2 Bahan, Sesuai Untuk Sedang Berdiet

Kalau Betul-Betul Nak Diet, Elak Ambil 6 Bahagian Ayam Ini

Info Lebih Menarik DI SINI

Nak Kuruskan Badan, Makanlah Tapi Ada Hadnya

“Masa diet janganlah makan nasi. Makan saja roti perang label warna ungu tu. Cepatlah sikit kau kurus.”

IKLAN

“Aku tak lalulah nak makan roti. Tak kena dengan selera.”

“Diet ni kalau tak berkorban, jangan harap kau nak berjaya.”

Kawan-kawan. Pernah dengar dialog di atas. Atau kalian sendiri pernah ada pengalaman di atas? Ini antara situasi sebahagian orang yang keliru menu apa perlu dia makan semasa diet.

Sebelum sembang lebih panjang. Ini yang kalian perlu tahu,

IKLAN
1. Nasi dan roti adalah dalam keluarga karbo yang sama.
2. Jumlah kalori juga tak lari jauh berbeza. Satu mangkuk nasi bersamaan 2 keping roti.
3. Kalau suka nasi, makan saja nasi. Janji dalam kawalan.
4. Jika dah memang ok dengan roti, makan saja roti tapi masih dalam kawalan.
5. Roti perang agak membantu untuk rasa kenyang yang lebih lama.
6. Namun makan nasi juga bantu untuk kenyangkan. Jika cukup semua keperluan makronutrient yang diperlukan.
7. Yang jadikan kalian kurus itu bukan tentang roti atau pun nasi.
8. Tapi adalah pada kawalan dari nasi dan roti yang diambil.
9. Roti perang kalau ambil lebih pun boleh tambah berat badan.
10. Nasi jika berlebihan pun berat boleh bertambah.

Jadi begitulah. Tidak ada makanan ajaib yang boleh terus kuruskan badan. Semuanya tentang kawalan dan pengurusan pemakanan.

Siapa suka makan roti, makanlah roti. Yang nak pilih nasi makan saja nasi. Buat diet ni untuk
tahan lama. Bukan untuk sehari dua. Pastikan menu yang kita pilih kena dengan tekak selera.

Barulah diet tak terasa seksa.

Moga membantu kalian dalam buat pemilihan.

IKLAN

Mingguan Wanita : Betul sangat, kita cubalah macam-macam makanan untuk kurus pun tapi kalau tak kawal memang tak akan menjadi.

Sumber: Arif Sukri
Diet Tanpa Stres

Bangkit Wanita Mingguan Wanita

Group khas buat semua wanita B40 dan M40 yang mahu bangkit maju dari kehidupan sekarang menerusi perkongsian tip, promosi kursus anjuran Mingguan Wanita, perkongsian kisah inspirasi wanita. #langkahyakinlakarkejayaan

https://t.me/bangkitwanitaMW

Follow kami di :
Facebook Mingguan Wanita
Instagram Mingguan Wanita
Twitter Mingguan Wanita

#bangkitwanita
#langkahyakinlakarkejayaan
#bisnesdarirumah
#mingguanwanita