Sumber / Sumber Foto : Instagram Yana Samsudin   &   Instagram Fadzil Zahari

“Syukur terlalu banyak nikmat Allah beri” begitulah antara luahan doa yang diungkap oleh selebriti Yana Samsudin yang kini berada di Mekah menunaikan rukun Islam ke lima.

Dalam diam rupa-rupanya Yana dan suami, Fadzil Zahari kini sudah berada di Mekah. Semoga pasangan ini mendapat haji yang mabrur.

 

“Syukur Terlalu Banyak Nikmat Allah Beri”

Setelah dua tahun umat Islam di seluruh dunia dikhabarkan dengan berita duka gara-gara dilanda pandemik, kini kota suci Mekah kembali dibuka. Dek kerana itu juga beberapa selebriti tanah air seperti Nelydia Senrose, Datin Seri Heliza Helmi, Rita Sosilawati dan Yana Samsudin di samping suaminya, Fadzil Zahari, dijemput mengunjungi rumah Allah.

“Semoga Mendapat Haji Yang Mabrur Kak Yong & Abang Fadzil” Ardell Aryana 

Menerusi ruangan komen di akaun Instagram Yana dan suami, ramai rakan selebriti dan peminat meninggalkan komen dan doa yang terbaik.

 

IKLAN

Fokus Pada Ibadah 

Malah menerusi salah satu status terbaru yang dimuat naik, Yana juga berasa bersyukur kerana dikurniakan pengurusan haji yang baik. Malah dia dan jemaah yang lain boleh memberi sepenuh perhatian pada ibadah haji.

“Kalau cerita pasal menunaikan haji, teringat orang tua kita nenek kita dulu dulu cerita kalau pergi sampai berbulan bulan tempohnya, siap bawa periuk , kuali & sudip semua. Masak kat sini cara rewang. Serba serbi sendiri. Sampai je kat bumi mekah diaorang boleh jadi rapat dah macam ahli keluarga. Ye lah kalau tak bermasyarakat , siapa nak masak , siapa yang nak prepare bahan mentah, siapa nak cuci pinggan , nak beribadah lagi..

“Tapi sekarang , alhamdulillah syukur pada Allah terlalu banyak nikmat yang Allah beri , pengurusan jemaah haji yang yana nampak sangat terjamin dari segi keselesaan merangkumi tempat tinggal, makanan dan juga kemudahan awam lain.

“Makanan kat sini 3 kali sehari tau , tu tak termasuk minuman dan makanan ringan seperti buah buahan & makanan segera dan air minuman ringan.

IKLAN

“Jadi kesimpulan nya jemaah sekang dah boleh fokus sepenuhnya untuk beribadah.. yang lain semua pengurusan Haji @seahajjpr kat sini yang buat.

“So apa lagi? Jom tahun depan buat haji… 💝🥰💐❤️ Semoga tahun hadapan dilonggarkan syarat menunaikan haji supaya saudara di Malaysia semua ramai lagi akan terpilih untuk menunaikan haji & umrah… amin amin ya Rahman ya karim,” luah Yana.

Baca Disini : Bijaknya Aisy Mateen Pandai 3 Bahasa, Yana Samsudin Didik Ikut Potensi Anak   

Lebih Mahal & Tiada Subsidi, Namun Ada Sebabnya Jemaah PILIH Tunai Haji Guna VISA FURADA!

IKLAN

Suami Isteri Bayar RM76,000 Antara 380 Jemaah Haji Visa Furada Terkandas Di KLIA!

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Yana Samsudin (@yanasamsudin)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Fadzil Zahari (@fadzilzahari)

Mingguan Wanita : Wah bestnya Yana dan suami sudah jejakkan kaki ke tanah suci Mekah. 

Sumber / Sumber Foto Instagram Yana Samsudin   &   Instagram Fadzil Zahari

Facebook : https://www.facebook.com/mingguanwanita
FB Grup Cerita Mak-mak Hari Ini : https://www.facebook.com/groups/ceritamakmak
Website: https://www.mingguanwanita.my/
Instagram : https://www.instagram.com/mingguanwanita/?hl=en
YouTube: https://www.youtube.com/c/MingguanWanitaOfficial/featured
Twitter: https://twitter.com/mingguanwanita?lang=en
Telegram MW: https://t.me/mingguanwanita

“Kita ada hak untuk bergerak, tak perlu kasihan dan merasakan saya perlu duduk di rumah saja. Apa yang penting, saya seronok dan bahagia dengan apa yang saya buat,” – Ikuti perkongsiannya dalam Kisah Inspirasi Sukses MW.