canva - 2022-01-16T182419.325

Bila masak sup, rasanya tidak akan sempurna dan lengkap tanpa sup bunjut. Inilah yang akan buatkan sup kita bertambah sedap dan seronoknya anak-anak pun memang suka.

Pernah juga terfikir, isi apalah yang ada dalam bunjut tu hinggakan rasa sup tidak boleh dinafikan, sedap! Boleh dikatakan wajib ada stok di rumah dengan sup bunjut ini. Belum lagi cara nak masaknya yang memang senang sangat.

Rupanya bahan dalam bunjut ini adalah bahan yang memang ada kat dapur kita. Kali ini, Nana Ismail berkongsi cara buat sendiri sup bunjut ini.

Baca Atikel Menarik Lain Di Sini: Mudahnya Masak KUBIS GORENG Ala Mamak, Sama Macam Restoran Nasi Kandar

Mudahnya Masak Udang Butter Nestum Ala Restoran. Sedap! Patutlah Viral

Info Lebih Menarik DI SINI

Sup Bunjut Guna Bahan Dapur

Benda boleh JIMAT, kita buat cara jimat ye!

IKLAN

Kali ini, kita nak tolong suruh berjimat dengan barang yang ada kat dapur je.

Siapa ada anak kecik, nana percaya menu sup-sup ni perkara WAJIB.

Tapi ada setengah orang tak guna sup bunjut tau. Dia just buh kayu manis + bunga lawang + buah pelaga je.

Kalau tak ada ini rasa sup pun kurang menyengat. Inilah ramuan sebenarnya,

BAHAN UTAMA ( bunjut)
=============
1 sudu rempah biji
2 ruas bunga lawang
Secubit jintan manis
2-3 kuntum bunga cengkih
½ inci kulit kayu manis
5-6 biji lada hitam
2 inci persegi kain putih

IKLAN

Caranya:
1. Kayu manis dan bunga lawang dipatahkan serta diketuk lebih kecik.
2. Bahan yang lain tumbuk kasar je sebab nak naikkan aroma menyengat tu.
3. Bentangkan kain putih yang siap dipotong
4. Tuang semua ramuan dan diikat kemas dengan benang putih.
5. SIAP!

IKLAN

Mingguan Wanita : Harga yang dijual pun boleh tahan juga. Nak jimat buat sendiri saja.

Sumber: Nana Ismail

Mingguan Wanita boleh diikuti juga di telegram :

https://t.me/bangkitwanitaMW

Follow kami di :
Facebook Mingguan Wanita
Instagram Mingguan Wanita
Twitter Mingguan Wanita

#bangkitwanita
#langkahyakinlakarkejayaan
#bisnesdarirumah
#mingguanwanita