Walaupun hanya resipi ikan goreng, tapi rasanya memang padu dan sedap lain daripada yang lain bila guna ramuan ni. Mak-ak yang inginkan kelainana buat ikan goreng, boleh cuba resipi mudah yang dikongsikan oleh Puan Nur Darwisya Qasdina ini. Makan dengan nasi panas atau ratah begitu sahaja pun memang sedap!

Berikut perkongsian tersebut;

Selama 35 tahun hidup, ni la first time makan ikan goreng sedap.Ikan goreng je kan, tu pun nak kecoh orang cakap. Try buat..baru tau kecoh ke tak kecoh. Nikmat sangat rasa dia, lain dari yang lain.

Mak mertua yang ajar;

Asam jawa+garam+serbuk kunyit.
Lumurkan bahan tu dekat ikan.

Nak perap kejap boleh, terus goreng pun boleh. Ikan memang akan bertukar colour hitam. Sama jugak minyak pun akan tukar colour.Tapi rasa dia sedap sangat.

IKLAN

Buat ratah memang tak sedar 2@3 ekor sorang-sorang hadap. Cubalah!

Jangan kecam tau..even ikan goreng rasa dia memang padu kalau buat macam ni.

IKLAN

Mesti Baca:Resipi IKAN BAKAR Tapi Versi Garing, Goreng Dulu Separuh Masak!

Baca Lagi Di Sini:Ikan Bilis Goreng Kekal Rangup, Renjis & Gaul Sedikit Dengan Cuka!

Artikel Menarik:Resipi IKAN LENGAT GORENG Garing, Lauk Legend Nikmat Tak Terkata!

IKLAN

Mingguan Wanita:Boleh cuba buat ikan goreng macam ni. Sedapnya makan panas-panas dan ratah begitu sahaja.

Sumber: Nur Darwisya Qasdina

Follow kami di :

Facebook : https://www.facebook.com/mingguanwanita
FB Grup Cerita Mak-mak Hari Ini : https://www.facebook.com/groups/ceritamakmak
Website: https://www.mingguanwanita.my/
Instagram : https://www.instagram.com/mingguanwanita/?hl=en
YouTube: https://www.youtube.com/c/MingguanWanitaOfficial/featured
Twitter: https://twitter.com/mingguanwanita?lang=en
Telegram MW: https://t.me/mingguanwanita
TikTok: https://tiktok.com/@mingguanwanita

Salah ke wanita bermata duitan?