Bagi mak-mak yang nak mulakan sesi menurunkan berat badan pada bulan puasa ini, boleh mulakan dengan pemakanan sihat dahulu. Antaranya boleh cuba resipi Ayam sihat sedap ni. Mudah dan sangat ringkas nak buat menu ni. Dah 5 tahun diamalkan oleh wanita ini, untuk mendapatkan berat badan ideal.

Boleh cuba menu diet sihat yang sedap seperti dikongsikan oleh Puan Fatihah.

Makan dengan sedap dan sihat . Hari raya saya akan cheat dan nikmati segala juadah raya. Maaf, saya post hanya untuk berkongsi apa yang saya makan. Saya hormati segala cara pemakanan awak semua , setiap orang taksama tapi inilah cara saya sejak hidup sama sama dengan suami.

Suami saya adalah pakar nutrition dan atlit bina badan, awal tu saya ikut sebab taknak suami kecil hati lama lama nampak hasil yang hebat saya jadi seronok dan teruja.

Dah 5 tahun saya makan macam ni, bila diluar saya akan makan apa pun, saya normal macam orang lain jugak cuma takkan ada gula di dalam rumah.Nak buat guna daging pon sedap tau.

Ayam Sihat Sedap

Bahan-Bahan:

1kg Isi ayam dikisar
5-6 biji Telur
Segala jenis sayur yang awak suka
Blackpepper dan white pepper
Garam pink
Bawang putih (dicincang)
Bawang Merah (Didadu)
Minyak Medella 

Cara Membuat:

1. Panasakan sedikit Minyak Medella untuk tumis bawang putih yang dicincang dan bawang merah yang dipotong dadu.

2. Selepas tu satukan semua bahan dan kukus.

 

IKLAN

3.Masa nak makan saya akan grill sikit bagi warna nampak menarik.

Siap!

Info Ekstra

Cara Tak Sihat

Boleh dipotong dadu selepas kukus, celup telur dan goreng macam nugget atau tambah tepung bulat-bulatkan atau buatlah bentuk yang suka dan goreng. Ikut cara masing-masing, tambahla bahan perasa apa yang suka cuma kawal jangan berlebihan sahaja

IKLAN

Tak kukus pon boleh, masak je atas kuali macam tu je. Biar dia jadi macam telur hancur tu. Lepastu nak makan dengan roti pon boleh dengan wrap pon boleh.

Yang mana nak makan ala-ala wrap tu nak tambah kewpie sikit pon sedap . Olah je resepi ikut selera kita tapi kawal la pengambilan sos dan apa apa bahan perasa.

Selamat Mencuba! Semoga Bermanfaat.

Mesti Baca: Resipi Tau Fu Fah Guna 3 Bahan, Buat Sendiri & Mudah Sangat!

Artikel Popular: Ini Waktu Terbaik Timbang Berat Bulan Ramadan, Tak Perlu Timbang Setiap Hari Pun!

IKLAN

Artikel Menarik: Tip Penting WAKTU BERBUKA, Supaya Berat Badan ‘Mantain’ Atau Turun Bulan Puasa!

Mingguan Wanita:Menarik resipi menu diet sihat ni. Rasa angat sedap walaupun menu sihat. Boleh cuba nanti buat mak-mak yang nak mulakan mengurangkan berat badan dan berdiet bulan puasa ni.

Sumber: Saya Fatihah

Begini tip Alif Satar latih anak berpuasa rupanya.

Follow kami di :

Facebook : https://www.facebook.com/mingguanwanita
FB Grup Cerita Mak-mak Hari Ini : https://www.facebook.com/groups/ceritamakmak
Website: https://www.mingguanwanita.my/
Instagram : https://www.instagram.com/mingguanwanita/?hl=en
YouTube: https://www.youtube.com/c/MingguanWanitaOfficial/featured
Twitter: https://twitter.com/mingguanwanita?lang=en
Telegram MW: https://t.me/mingguanwanita
TikTok: https://tiktok.com/@mingguanwanita

Patut ke niat wanita bekerja sebab bimbang boleh bebankan suami? Ikuti penjelasan ini.