tupperware-cair

Gajet dapur mak-mak ini janganlah berani-berani anak atau suami nak rosakkan. Lagi-lagi barang paling mak-mak sayang. Tupperware antara contoh ‘legend’ yang selalu orang sebut-sebutkan. Pantang hilang, rosakkan apatah lagi tupperware cair.

Bila dah rosak, tahulah nasib seisi rumah itu macam mana. Begitulah perumpamaannya pada barang yang mak-mak sayang.

Subaina Muhammad berkongsi cerita. Tentang tragedi Tupperware cair dekat dua kali di rumahnya. Sehingga kejadian itu diibaratkan sebagai tragedi Oktober.

tupperware-cair

Kongsinya, “Akak balik sekolah, anak yang perempuan yang sulung sambut mak dengan senyuman paling manis hari ini.. sambil tu dia cakap.

Mami, mami kena redha tau. Terima kenyataan..”

Maknya masih tak faham. Kalau benda tak baik tak kan nak tersenyum manis kan. Terus maknya soal siasat apa salah dia buat.

IKLAN

Sekali dia kata, “Tupperware mami kan..”

Tupperware Cair Lagi Ke?

Belum habis ayat, maknya terus dapat gambaran. “Tupperware cair lagi ke?”

Dia angguk, “lepas kukus pau, kakak sidai kain lepas tu masuk kelas online, terus lupa.”

Bekas tu baru je apaknya ganti bulan lepas.

IKLAN

Sebelum tu apaknya lupa juga, dah macam kapal UFO jadinya. Cepat-cepat dia cari ganti, sejuklah hati.

Ni anaknya pulak.. pandai-pandailah dia bincang dengan apaknya. Mak memang tak boleh terima kenyataan dah ni. Steamer rosak dengan kuali pun rosak

Subaina turut menegaskan kejadian Tupperware cair itu bukanlah disebabkan oleh steamer mahupun bekas Tupperware yang kurang berkualiti.

IKLAN

Sebaliknya cara kendalian salah itu yang menyebabkan keadaan jadi sedemikian. “Saya sangat suka Tupperware, dan ianya sangat praktikal bagi saya.”

Mingguan Wanita : Nampak gayanya kenalah berganti kan. Jangan main-main bila Tupperware mak-mak hilang atau rosak ni.

Sumber/Foto : Subaina Muhamad

Untuk dapatkan info berkaitan kursus keusahawanan anjuran Mingguan Wanita, join telegram BANGKIT Wanita : https://t.me/bangkitwanitaMW