Sudah banyak kali terbaca kes suami curang sebab jumpa bekas kekasih, kali ini terkena pada kawan sendiri. Tak sangka sungguh sebab kalau tengok sebelum ini kehidupannya cukup bahagia, malah Allah siap hadiahkan seorang anak buat pengikat kasih sayang.

Namun semuanya berubah sekelip mata selepas suaminya mula jatuh hati pada bekas kekasih zaman sekolah. Yang pelik, bekas kekasihnya itu janda anak dua. Ditakdirkan jadi janda pun sebab suaminya ada perempuan lain. Tergamak pula dia lukakan hati perempuan lain walau rumah tangganya pun roboh sebab orang ketiga!

Bermula Dari Dengar Luahan

Lagi menyakitkan, suaminya mula menjalinkan hubungan dengan perempuan itu selepas tahu dia jadi janda anak dua. Kononnya nak cuba bantu bagi semangat, tup tup diri sendiri ‘lemah semangat’. Lebur sampai akhirnya dia pula rasa nak tolong dengan bagi peluang itu menumpang kasih.

Hmmm… Kasihan. Si isteri langsung tak tahu, sampai lah kantoi sebab ternampak ucapan hari lahir dan luahan hati perempuan itu dalam phone. Gitulah, sembunyi macam mana pun akhirnya isteri tahu juga. Sebab Allah dah bagi satu kelebihan isteri ini ada naluri keenam. Jangan berani-berani nak sembunyi.

Cuba nak selamatkan rumah tangga, yang isteri gigih tanya suami cerita sebenar. Sampai mengaku dibuatnya! Dan bila tanya perempuan tu pula, tak mengaku. Tapi bila hantar balik screenshot ucapan hari lahir yang dia pernah bagi, terus ‘diblock’. Ewaahh… tanpa ucapan maaf, senang saja dia habiskan cerita. Yang si isteri ni susah hati dan TAWAR HATI sebab rasa cintanya dikhianati. Ni nak salahkan siapa?

IKLAN

Salah suami bagi peluang atau salah si perempuan yang bagi ruang?

Rasa Sakit Hati Dan Geram

Ikutkan hati memang geram dengan perangai perempuan yang suka merosakkan rumah tangga orang macam ini, dia tak sedar ke tindakannya salah?

IKLAN

Kita ni, kalau betul nak bahagia… Janganlah sampai curi kebahagiaan orang lain. Ya, betul cinta itu buta. Tetapi cuba berfikir dulu guna otak dan letak diri sendiri dalam kasut orang tu. Seronok ke cipta bahagia sendiri atas kesedihan orang lain?

Haaa… Itu nasihat dan tanya, nak suruh sedar tindakan kita itu salah dan masih boleh dibaiki.

IKLAN

Si Suami Tak Tahu Buat Pilihan

Biasalah, bila cinta menguasai dalam diri, si lelaki yang berstatus ayah dan suami orang langsung tak rasa bersalah. Yang dia nampak, kasihan bekas kekasihnya sudah tiada suami. Habis, sanggup pula nak biarkan isteri sendiri tak ada suami? Kalau niat nak berpoligami sekali pun, mahu ke isteri tu? Cuba fikir dulu sebelum buat keputusan. Tapi sepatutnya, berfikir sebelum dengar luahan perempuan lain. Bila dah dengar masalah perempuan lain, itu yang jadi pintu hati diketuk rasa nak buka pintu bagi orang ketiga masuk!

Berubahlah Sebelum Terlambat

Ingat balik dan sedar diri. Golongan isteri ni walau kerjanya hebat daripada si suami, pendidikannya lagi tinggi berbanding suami, berpangkat tinggi daripada suami, tinggi lagi gaji dari suami, tapi sebab sayang, dia rendahkan semuanya dan nampak setaraf dengan suaminya. Langsung tak kisah bantu kewangan ekonomi rumah tangga, sebabnya sayang!

Itu pun masih ada hati nak cari yang baru?

Ya, sebenarnya tak salah kalau nak berpoligami tapi biarlah kena caranya. Perempuan, kalau nak suami orang tolonglah jujur. Dan lelaki kalau ada hati nak kahwin dua, terus terang dengan isteri. Bawa berbincang. Jangan sampai isteri rasa tertipu yang akhirnya rasa tak sanggup nak teruskan hubungan sebagai suami isteri. Itu lagi bahaya, sebab kesannya si anak lah!