Kalau isteri nak sesuatu, dia akan fikir banyak kali. Kalau boleh dia tak nak menyusahkan suaminya dengan macam-macam permintaan. Cuma kadang-kadang, bila isteri nak, dia mulalah berkias-kias.

Kalau suami jenis yang faham, akan terus tunaikan. Kalau jenis suami yang tak faham, sampai ke sudahlah isteri itu menahan rasa. Bukan isteri minta yang lebih-lebih pun, kadang-kadang benda ‘simple’ saja pun.

Walau bagaimanapun, isteri janganlah meminta yang bukan-bukan dan di luar kemampuan suami. Ukur baju pada diri sendiri yer. Kena ingat, suami tak tunaikan bukan sebab tidak sayang tetapi mungkin fikir ada perkara lain yang perlu diselesaikan dahulu daripada tunaikan apa yang isteri inginkan. Bukan kedekut ye!

Perkongsian daripada Syamsul Fitri ada benarnya. Kalau isteri nak sesuatu, dia suka berkias-kias. Malah, kalau suami tidak mampu tunaikan, oujuklah dengan penuh kasing sayang. Bukan susah pun kan. Terus lupa apa yang dia nak itu.

Maksud Tersirat

Petang hari tu kebetulan ada kerja.
Ingat nak pergi seorang diri sebab nak pickup barang saja.

“Best nya kalau dapat makan kek kat situ kan”.

Tiba-tiba isteri bersuara.
Terus saya teringat artikel yang saya baca tempoh hari.

Sejenis perangai orang perempuan yang taknak cakap terus terang apa dia nak.

Ada maksud tersirat dalam kata-kata tersebut.
Perlu dijawab dengan berhati-hati.

IKLAN

Sekiranya tak boleh tunaikan.
Perlu dipujuk dengan kasih sayang.

Tak susah pun sebenarnya nak pujuk macam tu.

“Darling, baby minta maaf sekarang ni kita tak dapat makan kat situ. Duit belanja minggu ni dah habis buat makan pizza semalam. Minggu depan kita singgah ya”.

Baca Artikel Menarik Lain Di Sini: Pujuk Isteri Tak Susah, Cakap I Love You Pun Dah Cair!

Bila Isteri Tengah Marah, Tak Perlu Pujuk. Cukup Dengan PELUK Saja

IKLAN

Info Lebih Menarik DI SINI

Jawapan Terbaik

Jawapan macam ni lebih baik sebabnya ada 3 benda.

Mohon Maaf

Yang ni tak payah segan nak buat. Walaupun kita tak salah tapi tetap kena buat juga sebabnya isteri itu sentiasa betul!.

Lagi pun memang tugas kita layan nafsu makan isteri!

Penjelasan

Orang perempuan ni memang tak boleh terima jawapan yang ringkas. Dia nak juga kita bagi penerangan panjang lebar.

IKLAN

Elakkan jawab ” tak boleh” tanpa huraian.

Dia akan menyusul dengan lebih banyak soalan lain macam “kenapa tak boleh? Dah tak sayang ke? Saya dah tak lawa ke? Ada orang lain ke? Dah taknak layan saya ke?”.

Hal ini akan menyebabkan kita perlu memberi penjelasan yang lebih jelas dari sepatutnya.

Bagi Pilihan

Tak dapat hari ni boleh bawa ke minggu depan.

Benda ni perlukan ketenangan sebelum dilakukan. Jangan main sebut je janji nak pergi minggu depan kalau tak pasti boleh buat. Kita bagi mereka pilihan untuk tunaikan hasrat tersebut di hari yang lain.

Biasanya isteri saya tu akan teringat-ingat makanan yang dia nak cuba tu sampai minggu depan.

Bercakap dengan isteri kadang-kadang macam jawab soalan peperiksaan juga.
Isi kena padu, huraian yang jelas disimpulkan pada akhir kata.
Adat suami-isteri kadang perlu bermanja.
Benda senang saja bila kita usahakan sentiasa.

MW: Tak susah pun nak pujuk isteri. Dengan kata-kata macam tu pun isteri dah ok. Tapi kalau suami buat tak tahu, mahu boleh gaduh. Padahal perkara kecil saja.

Sumber: Syamsul Fitri