suami sakit

Kuatnya semangat dan pengorbanan wanita ini menjaga suami yang sakit berpunca daripada alergik dengan ubat.Apatah lagi sakit yang diuji cukup susah dirawat dan jarang dihidapi.Suami yang dulu sempurna fizikalnya kini hidup dalam keadaan orang kurang upaya.Bukan semua wanita yang bergelar isteri mampu menggalas tanggungjawab dan pengorbanan ini.Harapannya hanya satu, agar suami tersayang dapat melihat semula walau hanya sebelah mata.

Perkongsian oleh wanita ini melalui status di laman facebooknya Nurr Hidayah Hassan cukup bermakna.Ramai yang tumpang simpati pada masa yang sama turut mengagumi ketabahan dan kecekalan wanita yang tetap bersama dan menjaga suami ketika bertarung nyawa melawan sakit sehinggalah kini beransur sembuh.

Berikut antara perkongsian tersebut;

Bila tak boleh tidur mula lah belek-belek gambar..Gambar ni masa awal-awal lepas suami beransur pulih…masa baru buat fb ni takut nak upload sebab saya tak nak orang kutuk suami saya, tiap kali upload gambar berdua pasti saya tutup muka suami, tiap kali tu juga lah orang tertanya-tanya kenapa tutup muka kenapa tutup muka.

Sampailah satu saat saya tunjuk muka suami, semua terkejut, semua nak menangis dengan dugaan yang saya alami.Tapi apa nak kata Allah masih sayang saya.Masih sayangkan perkahwinan kami yang degil ni.

Dari hari ke hari kulit semakin pulih.
Cuma keadaan mata yang semakin teruk.
Moga ada keajaiban aminn.
Tak pernah tak sayang.
Cinta halal kasih sampai syurga jannah.Aminnnnn.

Steven Syndrome Johnson

Buat yang tak tahu lagi sakit suami saya, suami saya bukan sakit kulit ye, punca dari sakit mata alergik dengan ubat terus burn satu badan,alergik yang paling teruk Steven Syndrome Johnson (boleh google kalau tak faham) sakit yang jarang orang kena dan sakit yang susah dirawat.Jangan tanya banyak-banyak malas nak jawab lagi.

IKLAN

Allah memberi sakit, Allah la penawar 1001 sakit dalam dunia ini.Allah uji sebab Allah sayang pada hamba-hambaNya.. Aminn.. Moga aku kuat untuk harungi masa akan datang.Jauh lagi perjalanan kami.. Hasbunallahuawanikmalwakil..

Jangan Mengeluh Ketika Diuji

Doakan mata suami saya dapat melihat macam dulu ye, dapat sebelah pun jadi lah..
Jangan mengeluh jika diuji sebegini,
Bersyukurlah.Jika kita rasa apa yang Allah duga ini sangat teruk, ada yang lagi teruk dari ini.

Saya redha saya ikhlas saya tak dendam,
Saya nak suami dapat melihat macam dulu walupun sebelah mata, dia tak dapat keje pun saya tak kesal, janji dia dapat melihat isteri dia yang comel ni.
Duit boleh dicari, kasih sayang sampai mati.

Gambar Awal Tahun

Gambar-gambar yang kamu tengok tu gambar awal tahun ni, yang dimana suami saya admit 20/1/2017 discharge 3/3/2017.

IKLAN

Pic yang saya masukkan di hspital hanya pic yang boleh saya kongsikan sebagai seorang isteri yang berpengalaman menjaga suami yang sedang bertarung nyawa untuk melawan sakit akibat daripada alergik ubat.

Cuma pada awalnya saya tak memviralkan kes suami saya sebab keadaan suami yang sangat mengaibkan (wajah suami ketika dalam icu).Yang mana tahu, tahulah, tak perlu saya kongsi gambar-gambar suami pada awalnya..cukup gambar-gambar yang sedia ada yang saya sudi share, sekarang keadaan suami luaran memang nampak ok tapi dalaman hanya Allah saja yang tahu.

IKLAN

Hilang Punca Pendapatan

Disebabkan alergic ubat suami saya kehilangan penglihatan, suami saya hilang punca pendapatan, suami saya tak boleh sara kehidupan kami, suami saya tidak boleh bekerja.

Saya tidak minta simpati, saya memang jenis suka share aktiviti saya di media social, tak sangka pula menjadi viral.

Tapi hati isteri mana tak sedih melihat suami yang dulu sempurna fizikalnya kini hidup dalam keadaan orang kurang upaya.Cukup anda tahu seburuk mana suami saya, saya takkan tinggalkan dia, saya akan jaga suami saya sampai akhir hayat saya..Cuma doakan lah suami saya dapat melihat seperti dulu walau hanya sebelah mata. Orang tak lalui apa yang saya rasa.. Terima kasih diatas doa-doa kamu semua.

Buat wanita ini, team Mingguan Wanita doakan semoga terus cekal dan tabah dalam menjaga suami tersayang. Semoga Allah membalas segala pengorbanan dengan ganjaran pahala yang berlipat kali ganda hendaknya.

Sumber:Datin Nurr Hidayah Hassan