Kredit Foto : Canva

Walaupun hadap macam-macam, isteri jarang tunjuk atau luahkan, begitulah orang perempuan. Baginya apa yang dia lalui setiap hari walaupun sukar, dia pendamkan saja.

Malah kadang-kadang akibat lama memendam, dia mula tertekan tanpa sedar kerana ingin segalanya sempurna di depan mata. Oleh itu wahai suami, selamilah perasaan dan masalah yang isteri hadapi saban hari.

Walaupun Hadap Macam-Macam

Kongsi Firdaus Shakirin, di sebalik ketenangan wajah si isteri…

Balik rumah, sampai depan pintu, isteri sudah senyum sambut suami… Isteri terus tanya, “Abang letih? Abang nak ayang hidang makanan sekarang? Kejap ayang panaskan…”

Nampak macam tiada apa-apa yang berlaku pun hari itu… Juga nampak seolah-olah urusan dia lancar dari pagi sampai ke petang…

Tak, sebenarnya tak semudah itu walaupun dia nampak tenang dan tak tunjukkan yang dia sedang tertekan…

Isteri Jarang Tunjuk Atau Luahkan

Dari bangun pagi lagi dia sudah tension tak tahu hendak masak apa pulak hari ini… Kelmarin ayam, semalam ikan…

Hari ini ikan ke, ayam… Daging tidak ada kalau hendak masak daging… Tak tahu apa hendak masak adalah sesuatu yang memberi tekanan untuk orang perempuan… Tanya anak-anak, tanya suami nak makan apa, mereka jawab,

“Masak je apa pun, kami makan saja.” Dia buntu…

Pastu turn anak-anak untuk buat kerja sekolah… Ajar berkali-kali baru hendak faham… Sudah faham, buat sikit saja sudah penat… Dia mula hendak angin, dia nak marah-marah sebab anak sudah buat hal…

Habis bab ni, dia masuk dapur,

“Aku hendak masak apa ni!” Kali ni dia tanya diri sendiri…

Anak-anak sudah mula berlari-lari dalam rumah… Anak-anak sudah sepahkan rumah yang dia kemas lepas bangun tidur tadi… Suruh anak-anak kemas, mereka buat tak dengar… Habis memasak, bagi anak-anak makan, diorang pulak makan sikit saja…

Baca Juga Di Sini :

IKLAN

Sebak! Tanpa Kain Alas, Seorang Lelaki Sanggup Berbaring Sebelah Kubur Isteri

Gigihnya Cari Rezeki “Isteri Tolak Van Uzur Sampai Meniarap Atas Jalan, Enjin Pula Pernah Jatuh Kat Parkir Niaga” Abang Am

Diserang Penyakit Misteri, Suami Mohon Doa Nadya Diberi Kesembuhan “Dia Dah Kenal Diri Sebenar, Syukur Alhamdulillah”

Isteri Tolak Permintaan Temankan Ke Pasar, Suami Merajuk Panjat Pencawang 17 Meter

Begitulah Orang Perempuan

Dia tertekan lagi sebab penat-penat fikir apa nak masak, sudah masak, diorang makan beberapa suap saja…

Setel bab masak, setel bab kerja sekolah anak-anak, bab seterusnya ialah hendak kemas rumah, hendak lipat pakaian, sebab nanti petang suami nak balik… Sejam sebelum suami balik, rumah sudah kemas elok…

5 minit sebelum suami sampai, anak-anak sepahkan balik…

Dia rasa nak menjerit, dia rasa hendak menangis… Nanti suami balik, bila suami tengok, suami akan kata dia tak buat apa, duduk saja dekat rumah, goyang kaki… Seminit sebelum suami sampai, dia kemas sekali lagi…

Di Sebalik Ketenangan Isteri

Suami sampai ja, masuk rumah, dengan tenangnya si isteri menyapa,
“Abang letih? Abang penat? Abang nak makan?”

IKLAN

Dia tak tunjuk apa yang dia lalui dari pagi… Dia sembunyikan tekanan dan bebanan seharian dia… Itulah orang perempuan, itulah isteri…

Bilalah last dia fikir tentang diri sendiri… dan bilalah last dia luahkan perasaan sendiri… Bilalah last kita dengar cerita dia… Dia sakit demam pun kita tak perasan… Apatah lagi jika dia tertekan atau banyak bebanan…

Semoga Allah berikan ganjaran syurga utk isteri yg sentiasa buat yang
terbaik untuk keluarganya. Amin…

Mingguan Wanita : Hargailah pasangan atau isteri sebaiknya, ucaplah terima kasih atas segala penat lelahnya dari pagi hingga ke malam.

Sumber : Firdaus Shakirin

APA RAHSIA KEJAYAAN KAMI JADI JUTAWAN MILENNIAL?

Chocodap’s, Faith Fleur, Anggun Cotton Collection, Teh Ais Pyorr, Masak-masak Cekyana (Oden viral) dan bayak lagi jenama lain mempunya ratusan ribu pelanggan masing-masing.

IKLAN

Tak ramai anak Melayu kita mampu bina empayar perniagaan dari bawah dari tiada apa-apa. Ia bukan dicipta sehari dua. Banyak pengorbanan terpaksa dilakukan sepanjang pendakian.

• Apa rahsia mereka?
• Apa yang mereka lakukan?
• Apa ilmu-ilmu yang diamalkan?
• Siapa yang susah senang bersama mereka?
• Apa dugaan dan keperitan yang dilalui?

Teringin ikut jejak mereka?

Semua ini akan terjawab di program Webinar Eksklusif CEO BIsnes Viral anjuran Mingguan Wanita pada 25 September 2021 secara virtual. Dangarkan sendiri perkongsian jujur mereka. Eksklusif!

Menangi hadiah-hadiah cabutan bertuah serta wang tunai bernila RM100.

Daftar sekarang di
https://toko.ideaktiv.com/…/webinar-eksklusif-ceo…/
atau scan QR Code pada poster

Atau sertai grup telegram WEBINAR EKSKLUSIF CEO BISNES : https://t.me/bangkitwanitaMW

Untuk dapatkan info berkaitan kursus keusahawanan anjuran Mingguan Wanita, join telegram BANGKIT Wanita : https://t.me/bangkitwanitaMW

Mingguan Wanita juga boleh diikuti di

YouTube : https://www.youtube.com/c/MingguanWanitaOfficial

Twitter: https://twitter.com/mingguanwanita

Instagram: https://www.instagram.com/mingguanwanita