‘Tidur Dalam Tandas, Pengsan Di Istanbul..’ Teruk Alahan Ardell Sepanjang Hamil

Sungguh beruntung bila ada suami yang tetap menghargai pengorbanan isteri sepanjang kehamilannya. Sebab bukan senang nak bawa satu nyawa dalam perut. Macam-macam alahan teruk isteri itu terpaksa lalui, sepanjang mengandung hingga melahirkan cahaya mata tercinta.

Begitu juga Ardell Aryana, sepanjang hamil hingga melahirkan juga tak mudah untuk ditempuh. Malah selepas bersalin, Ardell pernah pengsan selepas bersalin kerana alami pendarahan teruk. Rupanya, waktu mengandung pun Ardell lalui perjalanan alahan kehamilan yang tak mudah.

Kata suaminya, Nadzmi Adhwa pernah juga isterinya itu tidur dalam tandas disebabkan muntah-muntah yang teruk. Sebak hati suami melihat kepayahan isteri. Sebab itu, doanya tak pernah putus untuk isteri dan anak perempuannya, Arwa Malaikha Urwa yang kini sudah pun genap sebulan.

Kongsi Nadzmi di instagramnya,

Genap sebulan dah dia @babyadhwardell

IKLAN

Sekejap je awak dah sebulan. Abi nak Urwa tahu yang umie @ardellaryana dan kamu sangat kuat. Semoga jadi anak yang solehah. Semangat kamu 9 bulan dalam kandungan. Masa awal awal mengandungkan kamu umie sampai tido dalam toilet abi teman sebab kan muntah muntah alahan yang teruk.

Lepas tu pergi ke Thailand, umie mengidam macam-macam. Masa tu tak tahu kamu dah ada dalam perut. Banyak tempat umie kamu bawa kamu. Pergi hantar bantuan di Syria, Turkey, selama 22 hari. Umie kamu pengsan di Istanbul masa nak hantar bantuan di rumah anak-anak yatim Syria. Abie angkat bawa balik hotel tapi tak pernah pun dia mengeluh.

Tengok kesusahan dia bawa kamu mengajar abi banyak perkara. Banyak kenangan indah masa kamu dalam perut umie. Dalam Malaysia ni umie masuk hutan sana sini hantar bantuan pun kamu ikut sekali dalam perut.

Info lebih menarik di sini.

‘Tidur Dalam Tandas, Pengsan Di Instanbul..’ Teruk Alahan Ardell Sepanjang Hamil

Alahan Teruk Ardell Tak Sekalipun Mengeluh..

Setiap kali nak pergi hantar bantuan tak pernah sekalipun umie mengeluh atau mengadu sakit sakit badan atau penat kerana bawa kamu ke sana ke sini. Semoga kamu membesar menjadi anak yang solehah, Dan semoga Allah pelihara kamu dunia dan akhirat.

Umie kamu wanita yang sangat istimewa di hati abi. Perempuan yang sangat kuat dan hebat , seorang isteri yang terbaik untuk abi, le Semoga jodoh kita kekal hingga jannah. Amin.

Terima kasih sayang kerana melahirkan anak kita. Saya akan sentiasa ada bersama awak! You both are the greatest gift Allah gave me. New journey begins.

Hadiah Genap Sebulan Dari Abi Dan Umie

Genap usia Arwa Malaikha Urwa, sebulan 3 hari, Ardell dan Nadzmi hadiahkan seutas gelang tangan emas berloceng buat permata hatinya. Comel kan.

Nadzmi Adhwa dan Ardell Aryana mendirikan rumah tangga pada 1 September 2019. Sekitar Disember lalu, pasangan ini berkongsi berita kehamilan Ardell. Dan mereka selamat menimang cahaya mata pertama pada 5 Jun 2020 pada jam 2.22.22.

View this post on Instagram

Sekejap je awak dah sebulan 😘 Abi nak urwa tahu yang umie @ardellaryana dan kamu sangat kuat. Semoga jadi anak yang solehah. Semangat kamu 9 bulan dalam kandungan . Masa awal awal mengandungkan kamu umie sampai tido dalam toilet abi teman sebab kan muntah muntah alahan yang teruk. Lepastu pergi ke Thailand umie mengidam macam macam masatu tak tahu kamu dah ada dalam perut. Banyak tempat umie kamu bawa kamu. Pergi hantar bantuan di Syria , Turkey , selama 22 hari. Umie kamu pengsan di Istanbul masa nak hanta bantuan di rumah anak anak yatim Syria, abie angkat bawa balik hotel tapi tak pernah pun dia mengeluh. Tengok kesusahan dia bawa kamu mengajar abi banyak perkara. banyak kenangan indah masa kamu dalam perut umie. Dalam Malaysia ni umie masuk hutan sana sini hanta bantuan pun kamu ikut sekali dalam perut. Setiap kali nak pergi hantar bantuan tak pernah sekalipun umie mengeluh atau mengadu sakit sakit badan atau penat kerana bawa kamu kesana kesini. Semoga kamu membesar menjadi anak yang solehah, Dan semoga Allah pelihara kamu dunia dan akhirat ❤️ Umie kamu wanita yang sangat istimewa di hati abi , perempuan yang sangat kuat dan hebat , seorang isteri yang terbaik untuk abi 😘 le Semoga jodoh kita kekal hingga jannah. Amin. Terima kasih sayang kerana melahirkan anak kita 🤲🏻❤️ Saya akan sentiasa ada bersama awak ! You both are the greatest gift Allah gave me 😘 New journey begins. Full video di Youtube kami esok 🥰

A post shared by ناذمي ادهوا نور اذمي (@nadzmiadhwa) on

MW : Seharusnya para suami menghargai akan susah payah isteri hamil, tak membebankan hatinya malah berusaha memahami akan perubahan mood ibu hamil yang kadangkala tak menentu. Kadang-kadang isteri tu pun tak dapat nak luah apa yang dia alami sepanjang alahan teruk tu. Janganlah mudah kata isteri itu ‘complicated’ ya.

Sumber/Foto : Nadzmi Adhwa, babyadhwardell