Selalunya orang luar merasakan pasangan yang kita ada adalah yang terbaik. Mulalah memuji sebab pasangan dilihat berbuat baik pada isteri dan keluarga. Beruntungnya dia ada pasangan sebaik itu.

Itulah yang mungkin dikatakan oleh orang luar tentang pasangan yang berbuat baik pada isteri dan anak-anak. Hakikatnya, semua itu hanya isteri dan anak-anak saja yang tahu baik buruk pasangan di mata mereka.

Bila berkahwin, corak dan warna perangai sebenar akan mula terserlah. Mungkin juga ada pasangan yang sebelum berkahwin bukan main lembut lagi tapi bila sudah berkahwin, mula tunjuk perangai yang berbez, berubah 360 darjah.

Ini belum lagi bila dihadapan kawan-kawan. Bukan main baik lagi, tapi bila dengan isteri dan anak, 10 kali tanya pun belum tentu dijawabnya.

Janganlah begitu, hidup berkeluarga kenalah dahulukan pasangan dan anak-anak. Merekalah yang lebih kenal hati budi dan perangai sebenar kita. Susah senang kita nanti, anak binilah yang dicarinya.

Sebab itulah, kalau nak berbuat baik, kena dahulukan isteri dan keluarga seperti yang dikognsikan oleh Firdaus Shakirin ini.

Baca Artikel Menarik Lain Di Sini: Suami Sanggup KETEPIKAN Keinginan Sebab Nak DAHULUKAN ISTERI, Makin Bertambah Rezeki

Suami Kena WAJIB Dahulukan Nafkah ISTERI Dan ANAK, Barulah Ahli Keluarga Lain

Info Lebih Menarik DI SINI

Baik Pada Isteri Dahulu Berbanding Orang Luar

Kita sebagai suami, baik buruk hanya isteri kita seorang sahaja yang tahu…

Ayah kita tak tahu, mak kita tak tahu, adik beradik kita pun tak tahu…

Kita buat baiklah maacm mana pun pada orang di luar, kita pijak semut tak mati sekali pun, lidah tak bertulang dan nampak mulia di mata masyarakat sekeliling kita pun, tapi kalau kat rumah kita dengan isteri tu sebaliknya, maka kita ni adalah seorang yang “munafik”…

Bila dengan isteri sendiri lain, dengan orang luar lain.

Kalau nak baik, buat pada keluarga sendiri dulu, anak-anak kita. Itu yang paling afdal an utama. Orang yang baik pada keluarga dia, Insya Allah akan baik terhadap mereka yang berada di sekelilingnya.

IKLAN

Tapi orang yang baik terhadap orang sekelilingnya, belum tentu lagi baik terhadap keluarganya.

Dengan kawan cakap elok-elok tapi dengan isteri cakap tinggikan suara, tengking-tengking. Bila dengan adik beradik sendiri boleh melawak dan bergurau senda. Tapi dengan isteri serius sepanjang masa.

Apatah dengan mak ayah sendiri boleh hormat dan buat apa yang mak ayaah suruh, tapi dengan isteri sendiri tak nak hormat dan tak nak dengar cakap isteri.

Isteri Lebih Kenal

Isteri nampak tingkah laku kita, tahu pembawakan diri kita itu berbeza. Kita bukan orang yang sama di luar dan di dlm rumah…

Suruh solat pun liat, tapi di kampung solat tepat waktunya, nafkah pun tak bagi, tapi rajin belanja kawan-kawan makan. Tolong orang sana sini tapi isteri minta tolong, disuruh buat snediri. Sentiasa selesaikan masalah orang lain, tapi masalah di rumah sendiri pura-pura tidak tahu.

Kalaulah kan isteri itu nak berterus terang beritahu semua orang sikap dan perangai suami yang sebenar, boleh saja dia buat. Tapi untuk apa. Isteri pula akan dituduh buka aib suaminya.

Dia hanya nak suami dia itu adalah orang yang sama baik di dalam atau di luar rumah. Dia hanya nak suami dia seperti diri suaminya di depan mak ayah, adik beradik, kawan-kawan dan orang lain.

Dia tak nak suami dia jadi “munafik”…

MW: Entahlah, apalah yang suami fikirkan, isteri dan anak inilah yang sentiasa ada dalam susah dan senang.

IKLAN

Sumber: Firdaus Shakirin

Bangkit Wanita Mingguan Wanita

Group khas buat semua wanita B40 dan M40 yang mahu bangkit maju dari kehidupan sekarang menerusi perkongsian tip, promosi kursus anjuran Mingguan Wanita, perkongsian kisah inspirasi wanita. #langkahyakinlakarkejayaan

https://t.me/bangkitwanitaMW

Nak Jadi Usahawan Viral, Ini Tujuh Pilihan Kursus Kemahiran Untuk Wanita B40 & M40

Nak maju jangan tunggu. Peluang pun datang bukan selalu apatah lagi sekarang ini kita sedang lalui kehidupan sukar berbanding dahulu. Daripada asyik termenung dan meratap pilu, elok mengorak langkah mulakan bisnes baru. Sampai bila nak tengok orang lain maju dan kita masih lagi kaku?

Tiada idea, tak ada kemahiran dan arah nak tuju? Mingguan Wanita (MW) sebagai teman setia wanita sedia membantu dan tahu apa yang anda perlu.

Terkini, selepas penganjuran Webinar Bangkit Wanita #bisnesdarirumah, Mingguan Wanita menerusi kempen Bangkit Wanita, membuka pendaftaran kepada kursus latihan praktikal jangka pendek.

Kursus-kursus akan bermula hujung Mei hingga Ogos ini dan kemuncak kepada kempen ini ialah penganjuran Konvensyen Inspirasi CEO Bisnes Viral.

IKLAN

Kursus latihan yang ditawarkan akan berlangsung selama sehari setiap satu dan orang ramai khasnya wanita B40 dan M40 boleh memilih kursus yang diminati.

Apa yang menarik, kursus-kursus ini memang direka khas untuk mereka yang mahu berniaga sebaik tamat latihan asas kemahiran ini.

Sejumlah tujuh kursus asas latihan praktikal dan demo dibuka untuk penyertaan merangkumi sektor makanan, pengurusan, busines kedai online, jahitan dan perkhidmatan.

Antara kursus-kursus asas yang dijangka mampu melahirkan peserta yang berkemahiran dan boleh terus dipraktik dalam perniagaan ialah:

JOM PANDAI BAKERI. BUAT DUIT JUAL KEK DAN ROTI. Dibuka dalam dua pilihan tarikh iaitu pada 12 Jun dan 26 Jun 2021. Peserta akan mengadun dan membakar sendiri adunan agar dapat kenal pasti formula menghasilkan satu adunan sempurna bagi kek dan roti.
( https://toko.ideaktiv.com/product/jom-pandai-bakeri-buat-duit-jual-kek-dan-roti/ )

Cookies Viral Legend. Jual cookies Paling Masyuk! Orang Malaysia meang suka makan.

Cookies atau biskut tidak lagi laris hanya menjelang hari raya. Permintaan cookies memang tinggi dan belajar membuat cookies popular atau sedang trending ketika ini merupakan langkah bijak. Kursus diadakan pada dua pilihan tarikh iaitu 10 Julai dan 24 Julai 2021.

( https://toko.ideaktiv.com/product/cookies-viral-legend-jual-cookies-paling-masyuk/ )

Follow kami di :
Facebook Mingguan Wanita
Instagram Mingguan Wanita
Twitter Mingguan Wanita

#bangkitwanita
#langkahyakinlakarkejayaan
#bisnesdarirumah
#mingguanwanita