simpan tali pusat anak

Rasanya masih ramai yang tak tahu pasal tali pusat, sebenarnya elok simpan atau tanam terus ya. Sebab sebelum ini kita dimomokkan dengan cerita yang tak betul.

Haa… mujur Puan Halimatulssaadiah Wan Jusoh ada kongsikan di status Facebook miliknya baru-baru ini, selepas hampir 5 tahun dia tak simpan dengan betul tali pusat anaknya.

Cara Yang Betul Simpan Tali Pusat Anak

Ni throwback Jumaat minggu lepas. Kesedaran dah ada dari bulan 5 bila dengar ceramah UAI, tapi tunggu pindah rumah sendiri baru nak tanam.

Klik sini untuk VIDEO tentang TALI PUSAT – UIA

Ni dah 4 bulan lebih berpindah baru teringat nak simpan betul-betul.

Apa ni?

Tali pusat anak-anak. Dari anak first lagi.
Anak 1st dah umur 4 tahun 11 bulan dah. Sikit lagi nak masuk 5 tahun.

Rupanya tali pusat anak-anak ni, kena simpan dengan betul. Dan simpan tu bukan simpan dalam uncang atau botol atau sampul duit raya, tapi perlu DITANAM.

Makruh menyimpan tali pusat anak tanpa ditanam.
Sunat disegerakan tanam.

Tanam macam biasa je, macam tanam uri. Saa bungkus dalam tisu je lepas tu tanam kat laman rumah. Nasib baik ada tanah 2 3 kangkang.

Sebab tali pusat tu, bila dah terpisah dari badan, sudah dikira sebagai bangkai. Dan makhluk-makhluk halus suka bangkai. Jadi kalau kita simpan dalam uncang, jadi magnet kepada makhluk-makhluk halus la nampak gayanya. Meremang betul, tapi benar.

Tak Payah Rendam Air Sangat!

Saya pun baru dapat kesedaran. Ikut orang lama-lama semua suruh simpan elok-elok kan, katanya boleh buat ubat (rendam dalam air dan bagi minum anak-anak) atau pun kalau simpan sama-sama semua adik beradik dalam 1 bekas, diorang jarang bergaduh.

Rupanya itu semua KARUT.

Korang ingat lagi ke mana korang simpan tali pusat anak?

Jom lerr kita pakat tanam tali pusat anak masing-masing.

1. Anak 1st, umur 4 tahun 11 bulan. Luruh hari ke 7
2. Anak 2nd, umur 3 tahun 5 bulan. Luruh hari ke 5
3. Anak 3rd, umur 1 tahun 4 bulan. Luruh hari ke 20. Paling lambat sampaikan nurse pun pelik.

Bungkus dalam tisu je tiga-tiga sekaligus.

Tanam kat laman rumah. Nasib baik ada tanah 2 3 kangkang ni.

Ni lah pemilik tali pusat tu.

Semoga hubungan ketiga-tiga mereka sentiasa rapat. Amiin

Jadi selepas ini, mak ayah pun kena tanam tali pusat anak-anak ya. Jangan terpengaruh sangat kepercayaan karut yang kononnya tali pusat ini boleh disimpan di rumah untuk rapatkan hubungan anak-anak.