Sakit hati pula bila tengok rambut banyak gugur dan penuh kat lantai rumah. Sehari berapa kali nak kena sapu. Ini pun salah satu buat isteri atau mak-mak stres.

Sebenarnya, rambut banyak gugur bukan hanya disebabkan salah makan tapi ia turut ada kaitan dengan stres. Mungkin stres urus rumah yang memang tak penarnah habis. Belum lagi dengan peel anak yang seribu satu kisah dan sebagainya.

Kalau jenis uami yang tak faham, rambut banyak gugur sampai boleh botak ni. Jadi, para suami kena perhatikan isteri dan cakna ye. Inilah salah satu sebab isteri stres urus rumah.

Baca Artikel Menarik Lain Di Sini: “Bila Isteri Sakit, Cubalah Berada Di Sisi.” Kadangkala Kehadiran Suami Jadi Penyembuh

Izin Ber’Me Time’ Dengan Adik Beradik Juga Terapi Stres Buat Isteri

Info Lebih Menarik DI SINI

Rambut Banyak Gugur, Suami Kena Cakna

Terkejut saya nampak sikat ni penuh rambut!

Kenapa saya terkejut?

Mana tak terkejut, rambut gugur ni tanda-tanda dia kerap stres.

Bila kerap stres, sistem hormon badan dia akan jadi tak menentu.

Hormon yang tak menentu ni akan buat rambut dia stuck dekat fasa telogen ( fasa rehat ).

Kalau nak tahu, dekat fasa telogen ni la rambut kita akan jadi mudah gugur & mudah putus.

IKLAN

Aduhai, macam mana la boleh tak perasan ni.

Kebelakangan ni saya sibuk sikit. Jarang ada dekat rumah. Jadi dia seorang urus rumah & anak.

Sibuk sangat.

Selalunya yang paling banyak bagi isteri sakit kepala & stres ialah anak yang sulung.

Si annur rania tu la.. dia rasa dah besar, dah pandai menjawab.

Saya memang selalu perhati je.

Bila ibunya suruh buat apa-apa, susah nak ikut.

Bila ibunya marah-marah, buat tak tahu je dia. Langsung tak takut.

IKLAN

Bila ibunya cakap ada sahaja dia menjawab.

Memang patut la, banyak rambut gugur akhir akhir ni. Aduhai..

Saya hold beberapa projek, time tu juga saya ajak isteri pergi bercuti. Menginap la kami dekat hotel 2 hari 1 malam.

Ubat stres ni kena berehat je.

Isteri kita ni kalau dapat rehat yang berkualiti, sehari rehat impak dia macam dapat rehat sebulan.

Bukan stress je hilang, kedut kedut di muka pun turut hilang sekali. Baru dapat maintain keayuan dia.

Kalau nak tahu, stres yang melampau kesannya bukan hanta setakat rambut gugur tapi jika dibiarkan, muka pun nampak kusam dan berkedut. Tolong cakna dengan kesihatan emosi isteri ye!

IKLAN

Banyak bagi isteri rehat okey!

Mingguan Wanita : Nak bagi hilang stres, bawalah isteri bercuti. Dapat keluar sekejap dan berjalan-jalan pun dah buat hati isteri tenang.

Sumber: Mohd Fhais Salim

ZAMAN DAHULU BOLEH LAH NAK PERMAINKAN WANITA. SEKARANG ‘BIG NO’ Wanita hari ini PANTANG DICABAR!

Pernah diperlekehkan? Dipijak kepala? Buli atau takut berdepan masalah hidup? Dengar apa nasihat pakar. Jom sertai webinar sehari, AURA: Wanita Pantang Dicabar ini.

Klik link ini untuk daftar
penyertaan: https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-aura-wanita-pantang-dicabar/ atau
whatsapp : http://www.wasap.my/60196328758/DaftarAura

Mingguan Wanita boleh diikuti juga di telegram :
https://t.me/bangkitwanitaMW

Follow kami di :
Facebook Mingguan Wanita
Instagram Mingguan Wanita
Twitter Mingguan Wanita

#bangkitwanita
#langkahyakinlakarkejayaan
#bisnesdarirumah
#mingguanwanita