Sebelum berkahwin, bukan main lagi kalau nak berjalan-jalan. Seiring sejalan. Tapi bila dah kahwin, boleh biarkan isteri di belakang. Dia seronok jalan sorang-sorang macam orang bujang.

Pelik kan. Inilah yang selalunya terjadi pada suami isteri. Boleh nampak ada pasangan yang jauh berjalan asing-asing, jaraknya sebatu. Umpama tak kenal satu sama lain.

Ini belum lagi bila ada anak. Semuanya diserahkan pada isteri. Dia seronok jalan dan biarkan isteri dengan anak-anak. Berlagak macam bujang.

Baca Artikel Menarik Lain Di Sini: Bila Isteri Lebih Berkemampuan, Suami Patut Malu Bukan Ambil Kesempatan

Mak Ayah ‘Kelam Kabut’ Urus Anak Masa Bercuti, Inilah MEMORI INDAH Untuk Dikenang

Info Lebih Menarik DI SINI

Biarkan Isteri, Jalan Jarak Sebatu

Bila bawa isteri kluar makan, bila bawa isteri jalan-jalan, kita yang suami ni janganlah berlagak “BUJANG”…

Dah cukup baik sebenarnya jikalau kita tu ada kemahuan untu bawa isteri dan anak-anak keluar makan luar, pergi bercuti, melancong atau berjalan sana sini.

Tapi janganlah biarkan isteri je yang kena pegang anak, jaga anak, layan anak, suapkan anak.
Benda ni memang jadi, selalu sangat nampak.

IKLAN

Ada suami yang bwk isteri makan luar, elok je si suami habis makan, terus bangun hisap rokok, isteri tak sempat jamah lagi makanan dia, baru tengah layan anak-anak, suapkan anak-anak, lepas tu suami datang ajak balik.

Sudahnya, isteri makan sikit, jamah ala kadar…

Ada suami yang bwk isteri jalan-jalan melancong di pusat peranginan…tapi sepanjang melancong tu, suami jalan kat depan, isteri jalan di belakang…isteri yang jaga anak, isteri yang kawal anak, isteri yang pegang anak…

Suami melenggang, isteri patah pinggang…

Manfaat tu, dapat kat suami sorang…suami release tension, suami dapat enjoy dan menikmati suasana tu…manakala bagi isteri, dia rasa lebih baik duduk di rumah sebab dia lagi struggle jaga anak bila di luar utk keadaan yang mcm tu…

IKLAN

Isteri tak betul-betul dapat feel bila mana situasi dia di luar dan di dlm rumah tu sama…

Suami perlu main peranan, kalau kita memang nak meraikan isteri, kalau kita memang nk menggembirakan isteri, maka biar dia makan dan kita layan anak-anak…bila bercuti, kita yang jaga, pegang dan kawal anak-anak..

Kalau kita still letak semuanya pada isteri, maka dia rela lagi duduk di rumah…

Sumber: Firdaus Shakirin

IKLAN

ZAMAN DAHULU BOLEH LAH NAK PERMAINKAN WANITA. SEKARANG ‘BIG NO’ Wanita hari ini PANTANG DICABAR!

Pernah diperlekehkan? Dipijak kepala? Buli atau takut berdepan masalah hidup? Dengar apa nasihat pakar. Jom sertai webinar sehari, AURA: Wanita Pantang Dicabar ini.

Klik link ini untuk daftar
penyertaan: https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-aura-wanita-pantang-dicabar/ atau
whatsapp : http://www.wasap.my/60196328758/DaftarAura

Mingguan Wanita boleh diikuti juga di telegram :
https://t.me/bangkitwanitaMW

Follow kami di :
Facebook Mingguan Wanita
Instagram Mingguan Wanita
Twitter Mingguan Wanita

#bangkitwanita
#langkahyakinlakarkejayaan
#bisnesdarirumah
#mingguanwanita