Paling Susah Nak Buat Di Alam Semesta Ini ‘Pujuk Isteri Merajuk’, Lelaki Ini Kongsi Tip

4166
Paling Susah Nak Buat Di Alam Semesta Ini ‘Pujuk Isteri Merajuk’, Lelaki Ini Kongsi Tip

Kata suami ini, isteri bila dah merajuk nak memujuknya bukan senang. Haa.. diumpamakan sebagai perkara paling susah nak buat di alam semesta ini. Lucu bunyinya. Tapi inilah rupanya luahan tulus dari seorang suami.

Lud Ibrahim memanggil isterinya, Hamizah Zakaria dengan panggilan manja Ratu di facebook. Inilah yang dikongsi tentang petua bagaimana mahu memujuk isteri yang merajuk.

Petua Untuk Suami, Pujuk Isteri Merajuk

Kebiasaan waktu saya cuti, ratu memang suka sediakan makan untuk suami dia yang montel kacak ni. Sehari tu, datang ratu punya kerajinan. Tak tahu mana datangnya kerajinan superb dekat ratu. Ratu masak sup ayam seekor untuk makan tengah hari. Dua orang punya makan tengah hari.

Saya pun dengan selamba kacak nya tanya “Siapa nak makan sup ayam banyak banyak ni?” Tak sampai sesaat, berubah muka ratu. Bekerut seribu. Ratu diam. Ratu capai enfon, duduk dekat sofa ruang tamu. Merajuk ler tuh.

Salah satu perkara yang paling susah nak buat di alam semesta ialah pujuk hati isteri merajuk. Bukan senang tau nak pujuk hati isteri. Sebagai suami, kalau hati tu macam padang pasir, cepat cepat tukar jadi taman bunga lavender. Supaya senang nak pujuk isteri nanti.

Jujur saya katakan, tak mudah sebenarnya nak pujuk isteri. Faham faham la kalau isteri dah merajuk. Satu perkataan pun tak cakap. Muka kau pun dia tak hingin nak tengok. Walaupun kau kacak.

Tapii, biasa lah perempuan, dah memang sinonim dengan merajuk. Kekadang tu dah la merajuk, jual mahal pulak tuh. Huh.

Cara Paling Gentle Suami Boleh Cuba Bila Isteri Merajuk

Pegang Tangan Isteri, Tenung Mukanya Penuh kasih

Ambil tangan isteri pegang dengan lembut. Tenung muka dia dengan penuh kasih sayang. Tinggalkan dulu ego tu dalam lemari. Sapu air mata yang mengalir di pipi dia. Cakaplah paling tidak pun “I Love you”. InsyaAllah, hatinya akan lembut dan dia akan sandarkan kepalanya atas bahu.

Tapiii, kalian harus tahu, ia nya takkan berakhir dengan begitu sahaja. Kena pulak isteri tu merajuk atas sebab kesalahan si suami. Harus kalian teruskan lagi proses memujuk. Kah!

Sejambak Bunga Dan Barangan Yang Isteri Suka

Belikan sejambak bunga untuk isteri. Pastikan bunga tu bunga hidup. Bukan bunga plastik. Perempuan mana yang tak suka kalau dapat hadiah bunga dari tercinta. Kalau dah biasa sangat bagi bunga jambak jambak ni, tukar sikit skillnya. Cabut kelopak kelopak bunga tu dan tabur atas katil, bawah selimut, atau masukkan dalam sarung bantal.

Kalau isteri tak suka juga dengan bunga. Bagi lah apa yang isteri suka. Kalau dia suka cekelat, bagi cekelat. Kalau dia suka kucing, bagi kucing. Kalau dia suka kain batik, bagi kain batik. Begitulah.

Minta Maaf Tu Bukan Perkara Memalukan

Sebagai suami, jangan malu untuk menyatakan kemaafan kepada isteri. Tak sikit pun hilang kejantaan tu. Tulis rasa maaf pada isteri, luahkan rasa cinta. Cinta sepenuh hati kepada isteri. Berjanji tak akan buat isteri menangis lagi. Jika suami ingkar, haruslah kalian bertaubat!

Sabar & Tenang.. Itu Tanda Anda Suami Matang

Suami, harus nampakkan kematangannya sebagai seorang lelaki. Dah nampak isteri tu merajuk, jangan la pula suami sama naik. Di tambah lagi perisa. Marah marah tak tentu pasal. Harus kalian lebih sabar. Harus tenang. Buat tindakan yang matang. Fikir dengan waras segala tindakan. Bertenang. Semua tu syaiton punya permainan. Menyesal tak sudah nanti kalau terus dilayan.

Sama-sama Solat Berjemaah Agar Lebih Cinta

Selepas kesemua diatas kalian sudah lakukan. Ajaklah isteri untuk solat berjemaah. Kalau bukan masa nya waktu solat. Cukup sekadar solat sunat dua rakaat. Paling penting sekali, minta sungguh sungguh kepada Allah. Yang Maha Membolak balik hati. Yang menyemarakkan rasa cinta. Yang menghantar rasa kasih dan rindu.

Kena ingat, Allah redha suami isteri yang berkasih sayang. Rezeki melimpah limpah Allah turunkan. InsyaAllah.

Jadiii, suami kalau isteri tu dah masak. Dah siapkan sesuatu untuk suami. Santuni lah dengan baik. Jangan banyak soal. Nasib baik sebelum malam dah reda rajuk isteri. Kalau tak, tidur luar lah kalian malam nanti. Padan muka.

Apa lagi? Pergi bagi bunga dekat isteri.

Suami Pegang Pesanan Ini

Dengar dan peluklah isteri, insyaallah dia akan jadi isteri yang solehah dan ibu yang mithali
-LelakiBurqa-

Sumber/Foto : Lud Ibrahim (Lelaki kacak beristeri satu).