Jangan ingat, isteri yang tidak bekerja dan jadi surirumah hanya ‘goyang kaki’ dan boleh bersenang lenang. Sebenarnya dialah lengkapkan segala yang suami dan anak-anak perlukan.

Rutinnya mestilah tidak sama dengan isteri yang bekerja. Sampaikan ada yang mengatakan beruntung jadi surirumah sepenuh masa. Tak perlu fikirkan masalah luar, hanya lengkapkan segalanya untuk keluarga.

Mungkin bagi isteri yang tak bekerja, segalanya bergantung harap pada suami. Tak mampu nak bermewah dan fikirkan tentang kewangan suami terutamanya yang hidup sederhana.

Walau bagaimanapun, bila isteri lengkapkan segalanya dan suami pula menunaikan tangungjawab yang tidak berbelah bagi. Nafkah, keperluan barang dapur dan makan, pakai sehinggakan isteri rasa bahagia dan berdoa yang baik-baik untuk suami.

Isteri tak kerja tapi dialah lengkapkan segalanya untuk keluarga. Sebab itulah rezei suami dan kejayaan berganda. Hayati perkongsian ini yang boleh dijadikan panduan untuk suami isteri.

Baca Artikel Menarik Lain Di Sini: Isteri Ketepikan Sedikit Duit Belanja Untuk Simpanan Sendiri, Esok-Esok Tidaklah Susahkan Anak

Bila Hari Terakhir Isteri Berehat? Walaupun Tak Mudah Tapi Perlu, Suami Kena Tanya!

Info Lebih Menarik DI SINI

Isteri Lengkapkan Kehidupan Suami

“ISTERI AKU TAK KERJA…”

Perbualan antara seorang suami & kawan pejabatnya.

KAWAN : Tahniah bro, naik pangkat!

SUAMI : Alhamdulillah, mesti seronok isteri aku dengar.

IKLAN

KAWAN : Yelah, mesti la dia suka, boleh minta macam-macam. Gaji kau kan dah besar.

SUAMI : Kau salah. Isteri aku tak pernah m’minta walaupun dia tak kerja. Duduk rumah uruskan semua.

KAWAN : Kalau macam tu, kenapa kau cakap dia suka?

SUAMI : Dia pernah cakap, kalau gaji aku bertambah, jangan ubah gaya hidup lebih mewah, tapi “hulur” lebih pada mak ayah. Dia kata dia tak kisah. Cukup makan minum, ada tempat b’teduh, cukup pakai, anak-anak tak terabai, itu dah cukup bagi dia. Jadi bila ada lebih sikit rezeki Allah bagi ni, dapatlah aku ‘hulur’ lebih jugak pada dia.

KAWAN : Alaaa, isteri kau bukan kerja pun. Nak buat apa duit banyak. Bukan boleh beli baju ke, kasut ke pakai pergi kerja. Duduk rumah je kan..

SUAMI : Aku b’jaya hari ini kerana dia “lengkapkan” semua.

KAWAN : Maksud kau?

SUAMI : Yelah, dia duduk rumah. Tak kerja. Tapi dialah bangun paling awal siapkan semua untuk aku & anak2 kenyang & selesa sebelum kami keluar rumah. Kat rumah pulak, dia jaga anak kecik aku. Masak untuk tengahari anak aku balik sekolah lapar. Basuh pakaian aku dan anak2 yg kotor, kemas rumah aku dan anak-anak duduk baring selesa. Kadang-kadang bila aku video call sesekali, berpeluh-peluh dia tahan diri nak mandi, nak buang air sebab anak kecik aku menangis, tak boleh tinggal. Kesian aku tengok. Bila aku balik kerja, lauk nasi siap semua. Malam pulak sibuk siapkan baju sekolah anak, baju kerja aku, basuh pinggan mangkuk tak pernah habis. Tidurkan anak. Kadang-kadang dia terlelap sekali-sekala. Kesian. Memang dia tak keluar bekerja tapi kerja dia tak pernah habis.

IKLAN

KAWAN : Tu benda biasa lah bro. Tak kerja kan, duduk rumah, standard lah. Nama pun surirumah. Semua oranglah macam tu. Kau nak emosi-emosi ni kenapa? Isteri aku pun macam tu jugak. Biarlah…

SUAMI : Itu beza kau dengan aku sekarang walaupun tahun kita bekerja sama.
Suami berlalu pergi sambil menepuk bahu kawannya & tangan satu lagi sedang menelefon isterinya.

SUAMI : Assalammualaikum..buat apa tu? Tak payah masak banyaklah hari ni, malam ni kita bawak anak-anak makan kat kedai.

Isteri bahagia, rezeki suami berganda.

Walau tak mewah, segalanya mudah.

Mingguan Wanita : Suami jangan memperkecilkan tugas isteri. Dialah melengkapkan segala-galanya.

C&P:MediaLoka

Bangkit Wanita Mingguan Wanita

IKLAN

Group khas buat semua wanita B40 dan M40 yang mahu bangkit maju dari kehidupan sekarang menerusi perkongsian tip, promosi kursus anjuran Mingguan Wanita, perkongsian kisah inspirasi wanita. #langkahyakinlakarkejayaan

https://t.me/bangkitwanitaMW

Antara kursus-kursus asas yang dijangka mampu melahirkan peserta yang berkemahiran dan boleh terus dipraktik dalam perniagaan ialah:

JOM PANDAI BAKERI. BUAT DUIT JUAL KEK DAN ROTI. Peserta akan mengadun dan membakar sendiri adunan agar dapat kenal pasti formula menghasilkan satu adunan sempurna bagi kek dan roti.

( https://toko.ideaktiv.com/product/jom-pandai-bakeri-buat-duit-jual-kek-dan-roti/ )

Cookies Viral Legend. Jual cookies Paling Masyuk! Orang Malaysia meang suka makan. Cookies atau biskut tidak lagi laris hanya menjelang hari raya. Permintaan cookies memang tinggi dan belajar membuat cookies popular atau sedang trending ketika ini merupakan langkah bijak.

( https://toko.ideaktiv.com/product/cookies-viral-legend-jual-cookies-paling-masyuk/ )

Follow kami di :
Facebook Mingguan Wanita
Instagram Mingguan Wanita
Twitter Mingguan Wanita

#bangkitwanita
#langkahyakinlakarkejayaan
#bisnesdarirumah
#mingguanwanita