Kalau Takut Disapu Orang, Jangan Bagi Anak Bersmiggle Di Depan Kawan

Kisah anak-anak dan barangan sekolah mewah ini memang takkan habis kalau nak dikongsikan. Kalau tak anak-anak menangis sebab barang hilang, atau tertukar dengan kawan, mak ayah lah yang ‘penasaran’. Lagi-lagi barang sekolah tu bukan seringgit dua punya harga.

Ini termasuklah beg sekolah, bekal makanan anak, malah kasut pun.. tak perlulah belikan yang mewah-mewah selagi, anak belum faham sangat macam mana nak pelihara barang miliknya dari tertukar, atau tercicir di sekolah.

Sebab sudahnya nanti, kecohlah satu wasap grup kelas yang kesudahannya, buat orang lain resah sama. Kalau dah sampai tak boleh bawa bincang itu, dah lain jadi kisahnya.

Betul sangat apa yang dikongsikan Khairul Kamilin ini, bila mana kes keciciran, kehilangan malah tertukar barang anak-anak sekolah ini.

Sebelum Nak Bekalkan Anak-anak Dengan Barangan Branded

Ceritanya gini je.

IKLAN

Korang kalau nak bekalkan anak-anak ke sekolah dengan barang-barang branded, mahal-mahal, tak kisah lah tupperware ke, smiggle ke, smuggle ke,
pastikan korang beli barang-barang tu dengan perasaan macam dato vida beli barang.

Oh, ini harganya dua ratus pat puluh ribu JER
ha, gituh.

Kalau hilang pun jawab gini je,
hilang? tak pe, esok kita gi pavillion, mama belikan lagi ya nak
gitewwh.
Jadi idok ler cikgu bising.

Sudahnya Jadi Satu Kerja Dekat Cikgu..

Ini tidak.
Kau dah bagi anak bawa barang mahal-mahal ke sekolah, setiap sejam wasap cikgu tanya
si Daniel masih sangkut tupperware kat leher ke tak, beg smiggle ada tetas benang ke tak,
pastu bila hilang, kau meroyan dekat seminggu dalam group wasap tuduh cikgu, tuduh parent, tuduh anak orang lain, tuduh pakcik jaga yang ambil,
menyirap bandung lah cikgunya.

Faham?

Kalau takut disapu orang, jangan bersmiggle di depan kawan.
Gitu falsafahnya.

Bising bising, Smiggle tengkuk satu kali baru tau.

MW : Baca macam lucu kan.. tapi realiti ini benar-benar jadi.

Artikel berkaitan : Betul, mak ayah mampu, tapi tak salah kan ajar anak hidup susah dan sederhana.

Sumber/Foto : Khairul Kamilin