Bila bercakap tentang rezeki ini, memang tak pernah habis. Macam-macam cara untuk kita mengundang banyak rezeki yang datang. Kadang-kadang, apa yang kita dapat hari ini mungkin juga daripada doa orang yang kita sayangi.

Begitu juga, kalau nak rezeki datang, bukan hanya dengan usaha tapi dengan bersedekah atau memberi kepada keluarga juga akan membuatkan rezeki kita bertambah-tambah. Jangan sesekali merasa terbeban kerana terpaksa berkongsi rezeki dengan orang lain.

Percayalah rezeki yang kita kongsi itu, tidak akan habis, malah akan bertambah lagi, terutamanya bila berkongsi dengan orang yang kita sayangi. Itulah antara perkognsian daripada Imam Muda Hassa adli tentang rezeki yang tak disangka-sangka ini.

Baca Artikel Menarik Lain Di Sini: Jangan BERKIRA Dan Tak Jatuh MARUAH Suami Kalau BANTU Isteri Buat Kerja Rumah

IKLAN

Jangan Lokek Dengan Isteri, Nanti DIA Bagi Berlipat Ganda Rezeki Buat Suami

Info Lebih Menarik DI SINI

Banyak Rezeki Dari Mereka

Nak Jadi Jutawan, Jangan Kedekut Dengan Mak, Isteri Dan Anak

Mak, isteri, dan anak-anak adalah rezeki Allah pada kita. Mereka inilah orang yang dekat dengan kita. Ramai tak sedar, selama ni Allah bagi rezeki kerana doa mereka tiap hari pada kita.

IKLAN
Isteri selalu doa pada suaminya, tapi dia tak cakap pada suami. Anak-anak walau tak pandai berdoa untuk ayahnya, tapi dalam senyumannya tersirat doa yang semua orang tak tahu melainkan Allah. Gembiranya anak-anak, lebih lagi gembiranya Allah pada kita.
Seorang ibu pasti akan doakan kejayaan anak-anaknya, tapi dia tak bagitau kita. Tak ada ibu yang nak tengok anaknya hidup susah. Dia bangun di malam hari tiap hari doakan anak-anaknya. Tapi anak-anak tak tahu.

Jangan Berkira

Allah tengok apa yang kita buat. Kalau dengan anak isteri yang dekat dengan kita pun berkira, macam mana Dia nak buka pintu rezeki untuk kita?

Banyak orang takut untuk melabur kegembiraan untuk mak, isteri, dan anak-anak, sebab takut miskin. Katanya kena berkira-kira nanti tak cukup makan. Belum apa-apa lagi dah sangka buruk dengan Allah. Sedangkan Allah yang bagi rezeki, bukan kita. Cubalah buat dulu, tunggu masa je rezeki yang tak disangka-sangka datang bergolek.

IKLAN

Hassan Adli
Menggapai Redha Ilahi

MW: Dengan adanya mereka inilah, hidup kita sentiasa dalam keberkatan dan doa yang tidak pernah putus untuk kita. Jadi, nak jadi jutawan, jangan kededut atau berkira dengan keluarga ye.

Sumber: Imam Muda Hassan Adli