baju raya stacy

Beberapa hari lepas, Stacy ada berkongsi posting sedang menjahit dan menyiapkan baju raya untuk famili.Dalam posing terkini, Stacy ada memuatnaik gambar mereka sekeluarga memakai baju raya yang telah pun siap dijahit oleh Stacy sendiri untuk dipakai pada pagi raya.

Namun perkara yang mencuri perhatian adalah pengalaman lucu dan memori manis yang dikongsikan oleh Stacy sendiri sewaktu dalam proses menyiapkan jahitan baju-baju raya tersebut. Punyalah tekun Stacy menjahit, sehinggakan tak perasan kainnya terpotong pendek, Baju melayu terlupa letak poket dan macam-macam lagi.

IKLAN

Berikut perkongsian tersebut;

“Selamat hari raya aidilfitri semuaa.. Salam mohon maaf diampun segala salah silap yang ada. Inilah hasil tangan baju Raya kami tahun ini.Pengalaman yang sangat best dan lucu tapi yang penting dapat pengalaman best tu.”

“Baju kurung saya ni jadi singkat sebab si chichal kecik tu. Kita sudah asingkan kain yang sudah digunting pastu dia boleh kacau pula.Mami terpotong pendek dan sempit sebab ingatkan itu kain untuk beyya.Pastu pengalaman baju eshaal pula mau 2 ke 3 kali alter sebab badan dia kecik sangat hahahaha.”

“Tapi yang paling best baju si akim, Sibuk dia ingatkan tikam tulang belut di leher tu sampai mami lupa buat poket baju melayu. Semalam tengah masukkan duit raya baru perasan tiada poket baju dia adoii..punya kecewa. Macam baju kurung lah juga dady pakai cuma tiada skirt.”

“Beginilah kalau hasil tangan amatur, yang penting pengalaman lah kan?habis rumah atuk diorang penuh bling-bling tu sebab jatuh-jatuh hahaha..Tu lah ying,I dah cakap jangan suruh I jahit..hansull jadinyaa hahahaha..Selamat hari raya semuaaa!!”

Sementara itu, menerusi posting Akim pula, suami Stacy ini meluahkan penghargaan buat isteri tersayang. Menurutnya, meskipun ada kekurangan tapi ketekunan Stacy yang amat dikagumi dan akan menjadi memori manis Hari raya mereka berdua.

IKLAN

“Selamat hari raya semua, inilah baju yang dijahit oleh isteri tercinta, sebuah tugasan yang diselesaikan oleh isteri saya, betapa tekunnya dia menjahit walaupun tak pernah pun jahit baju kurung dan baju melayu ni. Walaupun ada kekurangan yang menjadikan ia memori untuk kami berdua kenang dan ingatkan, tapi kekurangan itulah yang buat aku terima kau wahai isteriku.”

“Ketekunan kau itulah yang membuat aku memilihmu. Bukan baju yang sempurna yang aku mahukan, yang aku mahu adalah kau dan keluarga kecil kita. Semoga engkau menjadi isteri yang sentiasa patuh pada suamimu. Dan aku berdoa semoga Allah sentiasa memberikan kurnia padamu wahai isteri.”

Mingguan Wanita ucapkan tahniah buat Stacy kerana berjaya juga buat baju raya untuk satu famili. Biarlah ada kekurangan, masih amatur dan tak cantik mana pun, tapi pasti puas hati kerana ia baju-baju yang yang dibuat dengan sepenuh hati dan kasih sayang buat suami dan anak-anak tercinta.Usaha, kerajinan dan ketekunan Stacy dalam menyiapkan baju raya ini wajar dipuji dan dicontohi.

IKLAN

Baca Disini:
Rajinnya Stacy Bakar Kuih Raya Sendiri & Baru 2 Bulan Belajar Menjahit Buat Baju Raya Satu Famili

Sumber: Instagram Stacy & Akim Ahmad