belum-ada-cahaya-mata

Setiap pasangan yang berkahwin pasti diuji dengan bermacam dugaan. Baik dikurniakan cahaya mata yang ramai, malah ada juga yang belum ada cahaya mata.

Itu lumrah bagi mana-mana pasangan yang berkahwin. Cuma, bagaimana mereka menerima ketentuanNya itulah yang menjadikan suami isteri itu damai atau tidak hatinya.

Bagi Enny Mohamad, beliau dan suami juga diuji perkahwinan mencecah 8 tahun, dan belum direzekikan cahaya mata. Tetapi beliau dan suami memilih untuk mencari bahagia dengan cara sendiri.

Berkahwin 8 Tahun, Belum Ada Cahaya Mata

Married for 8 years.

Belum ada cahaya mata. Tapi tak apa, yang penting mata kami tetap bercahaya.

Anak-anak buah ada.

IKLAN

Ada anak-anak kawan pun ramai (sabahat sis ramai yang produktif)

Ok lah untuk menumpang kasih kannn.. banyak lagi nikmat lain Allah bagi di muka bumi ini.

Orang tak ada anak ni.. retirement plan dia lain.. setakat ni perancangannya, nak travel sama-sama ke sana ke mari.. nak ziarah sapa-sapa yang ada kat overseas.. Kalau nanti ada rezeki anak, tak tahu la planning macam mana kan.

Baca sini : Buat Pasangan Yang Diuji Belum Ada Rezeki Anak, Jadikan Perkongsian Nota Ini Sebagai Penguat Semangat

IKLAN

’Ujian Tak Ada Anak Tak Seberat Kami Yang Ada Anak’

Tapi sedih juga dengan satu ayat orang..

Korang tak ada anak, ok lah.. ujian tak ada anak tak seberat kami yang ada anak ni..”

Alahai puan.. kalau laaa awak tahu hati kami yang tengah tunggu rezeki ni. Pasti awak tak nak duduk tempat kami. Pasti awak lihat anak itu sebagai satu rahmat, pasti awak akan rasa syukur nikmat sangat tengok wajah anak.

Allah bagi kita ujian atas kemampuan kita.. Allah Maha Adil.. paling Adil sekalian alam.. berpegang saja pada itu. Insyaaaallah, tak akan terbeban.

IKLAN

Yang best bila belum ada anak ni..

  • Boleh berlakon pengantin baru
  • Masa ikut suka la 2 pagi nak keluar pun ok
  • Travel adhoc kita selalu kasi onz
  • Nikmat mana nak di dusta?

Sahabat TTC, sabar banyak-banyak ya.. buat masa ni jom kita enjoy.

Mingguan Wanita : Ujian setiap orang tidak sama, tetapi andai bersabar dan bersyukur dengan setiap ujian yang tuhan berikan. Tentunya, hati jadi lebih berlapang dada dan tenang. Semoga isteri yang sedang TTC (Sedang Berusaha Untuk Hamil) diberikan kemudahan untuk bergelar ibu.

Sumber/Foto : Enny Mohamad