pudarkan jeragat

Ini perkongsian khas buat mak-mak yang teringin sangat pudarkan jeragat dalam masa yang singkat. Bagi wanita yang jenis kulit cerah, memang senang ‘diserang’ jeragat. Berjemur sekejap je di bawah cahaya matahari, jeragat mula bertebaran di muka.

Paling ketara di bahagian hidung dan pipi. Bila belek cermin bengang je sebab muka dah macam corak polka dot.

Bagi wanita yang jenis kulit cerah, memang senang ‘diserang’ jeragat. Berjemur sekejap je di bawah cahaya matahari, jeragat mula bertebaran di muka. Paling ketara di bahagian hidung dan pipi. Bila belek cermin bengang je sebab muka dah macam corak polka dot.

Masalah ini juga yang aku hadapi. Produk dah macam-macam cuba, tak juga menjadi. Buang duit, buang karan je. Sehinggalah suatu hari aku terbaca artikel kecantikan daripada bahan alami yang dikongsi oleh minah salih ni. Mula-mula ragu-ragu juga. Tapi bila tengok bahan yang dia guna senang je, aku pun gigih mencuba.

Memang tak sangka sangat, dalam masa tiga hari jeragat dan pudar. Aku buat petua ni secara konsisten sampai seminggu, memang hasilnya menakjubkan. Jeragat semakin pudar dari bintik hitam sekarang warnanya coklat dan kecil-kecil sahaja. Sampaikan adik aku dan kawan-kawan perasan perubahan pada wajah aku.

Jadi buat apa nak kedekut ilmu, perkara yang baik kita kongsikan. Buat wanita yang stres dengan jeragat, jom cuba petua ini.

IKLAN

Bahan-bahan:

1 biji kentang1 biji timun} dipotong kecilLemon} diperah diambil jusIce cube tray

Cara membuat:

1. Kupas kentang, bersihkan dan sagat.

2. Masukkan kentang yang disagat ini bersama timun dan jus lemon dalam pengisar ( blender).

IKLAN

3. Kisar semua bahan sehingga lumat. Jangan masukkan air.

4. Tuang bahan ini ke dalam ice cube tray.

5. Masukkan ke dalam peti ais, biarkan selama 4 hingga 6 jam atau sehingga ia beku.

IKLAN

Cara gunakan:

1. Tekap ice cuba ini pada bahagian yang berjeragat.

2. Lakukan setiap malam sebelum tidur.

3. Amalkan empat kali seminggu.

4. Bukan sahaja jeragat semakin pudar malah kulit wajah juga segar, cerah dan halus.