tip urus duit

Masih ramai yang gagal dalam bab tip urus duit belanja rumah tangga, walau laki bini kerja kadang sampai hujung bukan tetap lari bajet.

Haaa… agak-agak kita yang masih tak pandai uruskan duit atau sebab kita meletakkan belakang bab berkat? Ini yang Hakak nak anda gali balik dan cedok ilmu bermanfaat dari Puan Lia Muhammad

Tip Uruskan Duit

Pernah tak kita once dapat gaji mintak Allah uruskan?

Cik Lia selalu terlepas pandang bab ni.

IKLAN

Bila dapat gaji ke duit untung berniaga ke terus rasa oh nak beli itu ini, nak bayar itu ini… lepas tu kira-kira ehh macam tak cukup pulak duit ehh macam bajet lari pulak.

Pernah feel macam Cik Lia?

Mak Cik Lia selalu pesan dapat gaji ke duit untung niaga ke mintak Allah uruskan. Kita ni mana reti urus. Tu yang tak cukup sedia.. boros je rasa. aihhh
Tu yang tak sampai hujung bulan duit terkorek sana sini. Akhirnya simpanan pun tak ada..hurmmm…sedihhh.

IKLAN

Lepas ni dapat duit gaji ke untung niaga ke terus doa

IKLAN

Amalkan Doa Ini

‘Ya Allah..Kau tolong aku uruskan duit gaji/duit untung niaga ku ini Ya Allah. Sesunguhnya Engkau Yang Maha Menguruskan. Jadikan rezeki ku berkat Ya Allah. Aamiin Ya Allah Ya Mujib’

Firstly dapat duit gaji/niaga terus sedekah/zakat. Ni salah satu tips yang Cik Lia dapat dari Cikgu Nora Yusof mengenai duit berkat.

Jangan duk fikir ni sat g aku sedekah nak bayar bill tak cukup nak bayar kereta tak cukup. Haiyaa.. p la sedekah dulu jangan duk was-was aihh. In shaa Allah nanti Allah cukupkan.