Kalau mak-mak tengah berdiet elok sangat makan jenis panggang, bakar yang tak berminyak ni. Boleh cuba resipi resipi ayam panggang yang dikongsikan oleh Cik Merpati Putih ini. Daging ayamnya rasa ‘berjus’ tak kering, mudah nak buat dan paling penting kalau nak lebih sedap kena perap semalaman. Bakar dalam oven atau guna air fryer pun boleh!

Ikut resipi yang dikongsikan ini.

“Oklah akak tunjuk satu-satu bagi mudah paham..cuba lah tengok step by step na sampai habis”

RESIPI CHICKEN GRILL

Meh akak tempek resipi, mudah dan cepat. Rasa juicy gitu yang ni resipi berbeza bahan – bahan pun lain.

Bahan-Bahan:

Ayam / daging (ikut citarasa)
Sos Lada Hitam KIMBALL (Dalam pack senang dan jimat)
Serbuk Rosemary herbs
Serbuk tyhme herbs
Serbuk lada hitam
Garam
Gula (kena lebih)

Cara Membuat:

1. Mula-mula sekali kena la basuh ayam / daging tu bersih-bersih, selawat semua.
2. Selepas itu, ambik sos lada hitam kimball tu buh dalam bekas (kalau pekat tambah air panas atau suam).
3. Lepaih tu kacau bagi sebati masuk perasa iaitu garam,serbuk thyme herbs, rosemary, serbuk lada hitam,dan juga gula (gula kena lebih sebab nak bagi serap dalam isi ayam/ daging tu na).


4. Selepas itu, kacau la sampai dah sebati semua baru masukan ayam / daging.

IKLAN

5. Perap semalam kalau nak sedap.6. Kemudian bakaq la dalam oven ka air fryer ka, kalau rajin tu pi la bakaq kat luaq buat bara api tu .

7. Dah masak tu lagu tu la rupa dia..pastu ikut suka la nak makan gu ngan apa pun.

IKLAN

#doakan akak murah rezeki tau..amin

IKLAN

Posted by Cik Merpati Putih on Monday, 17 August 2020

Baca Lagi Di Sini:

Buat Sendiri Makanan Diet Sihat, Walau Rebus Dan Grill Tetap Sedap

Doktor Ini Kongsi Tip Diet Untuk Orang Yang Tak Boleh Berpisah Dengan Nasi

MW: Mudah je nak buat ‘chicken grill’ yang sedap ni. Menu sesuai buat mak-mak yang tengah berdiet.Kena cuba!

Sumber: Cik Merpati Putih