lauk basah

Ada banyak cara mak-mak simpan lauk basah dalam peti tetapi kali ini, tip yang Puan Noraniza Azmei kongsikan adalah bertujan untuk mudahkan anda yang suka masak dalam kuantiti sedikit.

Cara ini lebih praktikal sebab mak-mak cuma perlukan plastik dan lauk basah yang berbeza.

TIPS MALAS JADI RAJIN

Bila dah beli lauk pauk untuk seminggu setiap lauk saya asingkan ikut portion nak masak banyak mana dalam setiap plastik. Bukan tak nak guna tupperware tapi nak jimat ruang.

Tujuan asingkan dalam plastik sebab senang keluarkan satu plastik je lauk yang dah beku lepas itu kita rendam lauk yang nak masak je.

Kadang kita campur semua, rendam lepastu rasa banyak simpan balik peti ais kan. Buang masa satu hal. Renyah satu hal lagi.

Nampak macam malas..Tapi percayalah korang terus rajin nak masak lepas ni.

Hah, esok bolehlah terus cari lauk basah dan plastik untuk kemaskan peti macam yang ibu ini buat!

Jangan Lupa Komen